וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולדובה: השרים ביקרו בבית הכנסת ההיסטורי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

9.8.2023 / 11:55

שר החוץ אלי כהן נחת השבוע בקישינב בירת מולדובה, לביקור היסטורי וראשון זה שנים של שר ישראלי כה בכיר במדינה. אל השר כהן התלווה גם שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון, שר ירושלים ומסורת-ישראל הרב מאיר פרוש וח"כ אליהו רביבו

שר החוץ אלי כהן במולדובה. יח"צ,
שר החוץ אלי כהן במולדובה/יח"צ

ביקור היסטורי וראשון זה שנים של שר מישראל במולדובה: השר אלי כהן הגיע יחד עם שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון, שר ירושלים ומסורת-ישראל הרב מאיר פרוש וח"כ אליהו רביבו למדינה, כשאת הסיור הראשון בחר השר כהן לקיים בבית כנסת "גלייזר שול-חב"ד", לשם הגיע עם פמלייתו. מדובר בבית הכנסת היחיד במדינה שפעיל 130 שנה ברציפות, למעט בחלק מתקופת מלחמת העולם השנייה, כולל בתקופת הקומוניזם והוא עבר לאחרונה שיפוץ נרחב.

את פניהם של השרים ופמליותיהם קיבלו ראשי ורבני הקהילות היהודיות במדינה - הרב זושא אבלסקי בנו וממשיך דרכו של מנהיגה הבלתי נשכח של יהדות מולדובה הגאון רבי זלמן אבלסקי זצ"ל, רבה של קישינב ושליח חב"ד הרב מענדל אקסלרוד, שלוחי חב"ד, נכבדי הקהילה ופליטים מאוקראינה.

השר כהן אמר כי הוא מתרגש לבקר במקום וכי הוא מעריך את הקהילה היהודית בראשות הרב אבלסקי ושלוחי חב"ד על פועלם הרב.

גם השר פרוש העלה על נס את תרומתם של הרב אבלסקי ושלוחי חב"ד בקישינב ובערים נוספות, מאז תחילת שנות ה-90 ואת התחייה היהודית שחוללו.

השר פרוש הודה בנוסף לגב' סימונה הלפרין ולצוות משרד החוץ, בראשות השר כהן, על הטיפול המסור במתפללים הרבים שיעברו דרך מולדובה בדרכם לאומן.

ח"כ רביבו אמר: "אני משוכנע שקהילת חב"ד במולדובה תירתם השנה בתחנת המעבר בקישינב לסייע ליהודים העושים את דרכם לאומן. אנשי חב"ד היקרים, יישר כוח על פעילותכם ועל האור הגדול שאתם מפיצים בעולם".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully