וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: כך נופשים הילדים היהודים באוקראינה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 13:32

פסיכולוגים, תרפיסטים ואנשי מקצוע חינוכיים מלווים את 35 קייטנות הילדים היהודים באוקראינה | מעגלי שיח וקבוצות תרפיה משולבים בין הטיולים, במטרה להעניק לילדים מענה נפשי להתמודד עם הטראומות

הנופש של הילדים היהודים באוקראינה. יח"צ,
הנופש של הילדים היהודים באוקראינה/יח"צ

שנה וחצי למלחמה והנזקים הנפשיים ניכרים היטב בילדים שגדלים אל תוך המציאות המלחמתית באוקראינה. אלפי ילדים יהודיים, תושבי המדינה, משתתפים בימים אלה ב-35 מחנות קיץ ייחודיים, בהם ניתן להם מענה נפשי מקצועי, כדי להתמודד עם הטראומות שחוו ולחזק את החוסן הנפשי שלהם.

במחנות הקיץ, המאורגנים באזורים שקטים יחסית במדינה על ידי שלוחי חב"ד, מתקיימים מעגלי שיח אותם הנחו פסיכולוגיים.

המענה ניתן גם בחוויות לאורך ימי הבילוי במחנות הקיץ, באמצעות קבוצות של תרפיה באומנות, המונחות על ידי תרפיסטים, במטרה לעזור לילדים הפחות ורבליים, לעודד אותם לשתף ולדבר.

הנופש של הילדים היהודים באוקראינה. יח"צ,
הנופש של הילדים היהודים באוקראינה/יח"צ

תחת אבטחה ואחריות גדולה, הילדים גם יוצאים לטיולים באזורים שונים, על מנת לאפשר להם לשחרר ולהשתחרר, שנה וחצי אחרי פרוץ המלחמה הקשה, שסיומה לא נראה באופק.

מחנות הקיץ 'גן ישראל' באוקראינה, יצאו לדרך בפרויקט משותף של מוקד ההצלה של חב"ד במדינה JRNU, 'מוזאיק' ומשרד התפוצות והמאבק באנטישמיות. מחנות הקיץ הרחיבו את פעילותם - גם לילדים וגם למבוגרים. בעוד הילדים נהנים ממשחקים והפעילות, המבוגרים משתתפים בסמינרים מקצועיים המותאמים לגילם.

לצד אנשי המקצוע והפסיכולוגים, מלווים את הילדים גם מדריכים וצוותי חינוך. "לכל אחד ממחנות הקיץ נבנתה מבעוד מועד תכנית חינוכית ייעודית", מספר הרב חיים פרידמן מהצוות החינוכי של JRNU.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully