וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו הסביר: מהו הסוד של חודש אלול?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 9:03

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בהרחבה על המשמעות של "הימים הנוראים" - ראש השנה, יום הכיפורים וחג הסוכות

גבר יהודי דתי לצד ספר תורה מחזיק שופר. ShutterStock
מה עלינו לעשות כדי לנצל את הימים המיוחדים הללו?/ShutterStock

אנחנו בעיצומו של חודש אלול, שמכניס אותנו ל"ימים הנוראים" - ראש השנה, יום הכיפורים וחג הסוכות.

בשיעור שמסר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בפני תלמידיו, הוא הסביר את משמעות הימים האלו ופירט מה עלינו לעשות כדי לנצל את הימים המיוחדים הללו.

"אנחנו בחודש אלול, שמוביל אותנו לימים הנוראים, חודש אלול וחודש תשרי", אמר הרב פינטו, "ועל האדם לדעת ששני החודשים האלו מסמנים שני סוגים של עבודת השם".

הרב פינטו. יח"צ,
"חודש אלול הוא זמן שמלך מלכי המלכים יצא מהארמון"/יח"צ

הרב פינטו הסביר: "חודש אלול, עבודת השם היא באהבה ורחמים. וימי תשרי, ראש השנה, עשרת ימי תשובה ויום הכיפורים, הם זמנים של עבודת השם מיראה. ואינו דומה עבודת השם מאהבה ורחמים לעבודת השם מיראה, ולכן החודשים הללו הם כמו שני מפתחות, וכל מפתח פותח דלת אחרת. ובמפתח של 'יראה' אי אפשר לפתוח 'אהבה', וב'אהבה' אי אפשר לפתוח 'יראה'.

"ולכן", הסביר הרב פינטו, "כאשר האדם רוצה לקיים וללכת על פי המסלול והדרך שבה ישכון אור, שהיא הדרך האמיתית והנכונה בעבודת השם, יעבוד על עצמו בימי אלו"ל - א'ני ל'דודי ו'דודי ל'י, לעבוד את הקב"ה ולעשות תשובה מאהבה ורחמים".

לדבריו של הרב פינטו: "חודש אלול הוא זמן שמלך מלכי המלכים יצא מהארמון ו'קרוב השם לכל אשר יקראהו באמת', ובהתרגשות מהימים הנעלים והנוראים - האדם מתבונן ומכין את עצמו לירח האיתנים, שזה חודש תשרי, שבו העבודה היא עבודה של יראה ופחד מימי הדין, וזו ההכנה האמיתית וההבדל בין אלול לתשרי".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully