וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "כל יהודי העולם חייבים הכרת הטוב למרוקו"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 16:38

האדמו"ר פנה לתלמידיו המתגוררים בכל רחבי העולם וביקש לסייע למרוקו, אחרי רעידת האדמה שגבתה מחיר דמים גבוה: "אם נביט לאחור באלף שנים האחרונים, מי הוא העם שהיה הטוב ביותר לעם ישראל? מרוקו"

הרב פינטו באירוע הסליחות הגדול ביותר בעולם היהודי שהתקיים בהיכל מנורה מבטחים. שובה ישראל, שלומי כהן,
הרב פינטו באירוע הסליחות הגדול ביותר בעולם היהודי שהתקיים בהיכל מנורה מבטחים/שובה ישראל, שלומי כהן

רעידת האדמה שהתרחשה בשבת האחרונה במרכז מרוקו גבתה מחיר דמים גבוה. אלפי הרוגים ופצועים ומחוסרי דיור.

בעת רעידת האדמה, שהה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בביתו בעיר רבאט. גם שם הורגשה הרעידה העזה. במוצאי שבת פנה הרב פינטו לתלמידיו המתגוררים בכל רחבי העולם וביקש לסייע למרוקו ככל האפשר.

בשיעור שהתקיים אתמול, סיפר הרב פינטו על רעידת האדמה שהורגשה באמצע סעודת השבת עם תלמידיו. בנוסף, הוא הפליג לשבח את מלך מרוקו מוחמד השישי ואת כל משפחת המלוכה, ואמר ש"כל יהודי בעולם מחוייב לסייע כעת למרוקו".

הרב פינטו דיבר במהלך האירוע על רעידת האדמה במרוקו. שובה ישראל, שלומי כהן,
הרב פינטו דיבר במהלך האירוע על רעידת האדמה במרוקו/שובה ישראל, שלומי כהן

הרב פינטו סיפר: "הרגשנו את רעידת האדמה בשבת האחרונה, ברבאט, איך שהאדמה זזה ואיך היה רעידת אדמה. והמון המון אנשים מתו וחורבן גדול קרה במקום הזה. זה דבר קשה ודבר לא פשוט".

"אם נביט לאחור באלף שנים האחרונים", הוסיף, "מי הוא העם שהיה הטוב ביותר לעם ישראל? מרוקו. במקומות אחרים היו גירוש, אינקוויזיציה, שואה. היו דברים קשים ביותר. אבל איזה עם היה טוב עם היהודים? העם המרוקאי".

הרב פינטו התייחס למלך המרוקאי ואמר: "המלך מוחמד השישי הוא בן אדם מרומם מאוד. אבא שלו. כל השושלת של משפחת בית המלוכה היו טובים ליהודים. במרוקו היה נוח וטוב ליהודים, מה שלא היה בשום מקום. כל גדולי ישראל עברו וגרו במרוקו, כי שם יכלו לחיות בטוב עם יהדותם".

"ועכשיו", הוסיף הרב פינטו, "שהעם המרוקאי נמצא בצרה, בעקבות רעידת האדמה, חובה בוודאי על כל אחד ואחד מקהילת "שובה ישראל" ובכלל - כל יהודי ויהודי בעולם - לסייע ולעזור לעם המרוקאי. לעזור בתרומות ובכסף ובכל דבר שיחזיר את המצב לטוב".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully