וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו על הטבח בדרום: "מה עונים לאבא שמחפש את בתו הנעדרת?"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 10:45

צפו: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו חיזק את תלמידיו בעקבות הזוועות שחוללו מחבלי החמאס: "איך מוציאים את השטן הזה? על ידי אהבת חינם, על ידי אמונה ותמימות בה"

בווידאו: הרב פינטו מתייחס לאירועים האחרונים/צילום: שובה ישראל

ישראל במלחמה: בצאת החג השני בארה"ב, ועם היוודע הזוועות שחוללו מחבלי החמאס בבוקרו של חג שמחת תורה, כינס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את תלמידיו וחיזק אותם.

"קשה לתאר את הקושי שעם ישראל עובר", אמר הרב פינטו בראשית דבריו, "עם ישראל עובר דבר שאי אפשר להבין אותו. כולנו עברנו וראינו בחיים, אבל את מה שאנחנו חווים כעת - מעולם לא חווינו. דברים איומים ביום שמחת תורה, ביום של השמחה של התורה, בזמן שכל עם ישראל מסיים את התורה ורוקד עם התורה, וביום הזה - עוד לא הגיע זמן תפילת שחרית, עוד לא הוצאנו את ספרי התורה מארון הקודש לסיים את התורה ולרקוד איתה - ולא נתנו לנו לעשות את זה".

הרב פינטו נשנק מדמעות ואמר: "אלף יהודים נטבחו על קידוש ה', זו מציאות שאי אפשר לדמיין. צער שאין לו שני. הכאב של ההורים שבוכים 'איפה הילדים שלנו?', אמא יושבת ורואה את ילדיה במצב נוראי. בחיים אנחנו מתרגלים לכל מצב, הקדוש ברוך הוא ברא זיכרון וברא שכחה, עם ישראל בקושי 14 מיליון אנשים, אין לנו הרבה, עם ישראל קטן, נשמות שהקדוש ברוך הוא בחר אותן בצורה מיוחדת. אנחנו העם הנבחר מכל העמים, וכעת עם ישראל חווה דבר שהוא קשה ביותר. כל עם ישראל צריכים לבכות על השריפה אשר שרף השם".

"תדעו", סיפר הרב פינטו, "אנחנו כל היום והלילה מקבלים הודעות מאנשים. קיבלנו הודעה מאדם שכותב לנו שהבת שלו חולה בסרטן והיא צריכה לקבל הקרנות, והיא נעדרת ולא מוצאים אותה, מה עונים לכזה אבא? כמה אנשים שקשורים לישיבה, ל"שובה ישראל" נטבחו על קידוש השם. עם ישראל הוא עם חזק, ואסור לנו להיכנס לעצבות בנפש, זו עצת היצר הרע. אם כולנו נתייאש ונכנס לעצבות אז אחד מדביק אח השני, העצבות והייאוש מדבקים וכך כולנו נכנס למצב שלילי ונאבד את הכל".

הרב פינטו. שובה ישראל,
ביקש מתלמידיו לחדול מלצפות בסרטוני הזוועות מהטבח שביצעו המחבלים. הרב פינטו/שובה ישראל

הרב פינטו התייחס למחלוקות שהתרבו לאחרונה בעם ישראל: "הכבוד של הקדוש ברוך הוא, הכבוד של תלמידי חכמים, הכבוד של ההורים שלנו, הכבוד שלנו האחד לשני - הכל נרמס בתקופה האחרונה, איבדנו את כל הערכים האלו, אנחנו מדברים לעצמנו, שאנחנו שצריכים לחזק בנפש שלנו. הדברים השתבשו והתקלקלו, העולם ירד למקומות שהם נמוכים ביותר. הסאה נגדשה בשמיים במחלוקות, בשנאות ובדברים לא טובים, בלשון הרע, זיהמנו את העולם בזיהום גדול ביותר. כל דבר שה' אמר לנו - עשינו הפוך. למה? כי נתנו לשטן להיכנס לכל אחד ואחד מאתנו בתוכנו".

"איך מוציאים את השטן הזה? איך מטהרים את האוויר הזה?", המשיך הרב פינטו בדברי החיזוק, "על ידי אהבת חינם, על ידי אמונה ותמימות בה', על ידי זה - נמחק את הייאוש והשמחה הפסולה. איך אנחנו מכניעים את הרע? על ידי שמחה של תורה, על ידי דביקות בה' ועל ידי דחיקת העצב שהשטן דוחף אותנו אליה".

הוא ביקש מתלמידיו לחדול מלצפות בסרטוני הזוועות מהטבח שביצעו המחבלים, "תפסיקו להסתכל בכל הסרטונים ובכל הסרטים האלו. תפסיקו. אתם פוגעים בנפש שלכם, גם אם לא עכשיו, בעוד עשר שנים יכולים לבוא חרדות ופחדים, תפסיקו להסתכל בזה ולשמוע את כל הפרטים. מה זה יעזור לכם? מה זה יתן לכם? את התוצאות אתם לא תראו עכשיו אלא עוד 5-10 שנים שתכנסו לחרדות. הנפש זה משהו רגיש מאוד".

לסיום אמר הרב פינטו: "הקדוש ברוך הוא דופק על הדלת שלנו, ואומר: תפתחו לי את הדלת ותתנו לי את הלב שלכם. אם נדע כולנו לקבל עול מלכות שמים - אז נוכל לקרב את הגאולה בלי סבל וייסורים, אבל אם לא נדע לעשות את זה - זה חלילה יהיה בייסורים ובקושי גדול".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully