וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: השאלה שגרמה לרב פינטו להשתנק בבכי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

15.10.2023 / 17:59

כשבוע לאחר תחילת הלחימה, חלק ממשפחות הנעדרים פנו לברכה ולהתייעצות עם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שהתקשה להישאר אדיש. צפו בדבריו

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

מתקפת הפתע האכזרית של החמאס על יישובי עוטף עזה: ימים קשים עוברים על משפחות הנעדרים. חוסר הוודאות לגבי יקיריהם, המחשבות שרצות והתקווה שעדיין מבצבצת. חלקן של משפחות הנעדרים פנו לברכה ולהתייעצות עם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו.

בשיעור האחרון, נשאלה השאלה הבאה: מה העצה של כבוד הרב למשפחה שצפתה בסרטון שרואים בו את רגליו של הנעדר בן המשפחה ואת רכבו מלא ביריות, אבל מעבר לזה לא ראו אם הוא חי או לא, וטרם מצאו את הגופה, מה העצה שאפשר לתת למשפחה?

תשובתו של הרב פינטו:

"אפשר לענות על השאלה הזו? רק להתפלל על האבא והאמא, צער גדול מאוד, על זה כתבו את הקינות של תשעה באב, זה סיפורים כמו שהיה בזמן החורבן".

"מה יש לומר לאמא כזו? היא ראתה את הרגליים של הילד שלה, ראתה את האוטו שלו, מה נגיד לה? תהיה חזקה ושמחה? אין מילים לומר להורים כאלו. זו לא גדולה לומר תמיד 'יש לי מה לענות', אין. צריך לבכות ולהתפלל, לתת כוח ולחזק, מה יש להגיד לכזו אמא? יש דברים שאין עליהם תשובות".

הרב פינטו סיפר תוך כדי שהוא משתנק בבכי: "אנחנו מקבלים כל היום הודעות מאנשים שקרובים אלינו, שהילדים שלהם נעדרים, הם מחכים לילד ולילדה שלהם, הם לא יצרו קשר כבר כמה ימים..".

מתחילת השבוע שעבר מקיים הרב פינטו בכל ערב שיעור חיזוק שמשודר ברשתות החברתיות ובאתרים הנבחרים, במטרה לחזק ולעודד.

השיעורים מתבססים על קונספט של שאלות ותשובות. את השאלות ניתן לשלוח בהודעת טקסט לפני השיעור למספרי הטלפון: +972 52-5634488 +972 52-2419587

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully