וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיב הרב עובדיה לחילונים שחיללו שבת בדרך לבית הכנסת?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

18.10.2023 / 17:59

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו סיפר בשיעורו על מרן הראשל"צ רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שהלך לעולמו לפני עשור. צפו

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

העולם היהודי מציין היום עשור לפטירתו של מרן הראשל"צ רבי עובדיה יוסף זצ"ל. מעבר לעובדת היותו גדול הדור בתורה ובהלכה, דמותו המאירה התקבלה אצל כל רבדי העם באהבה גדולה.

כולם מצאו בו מקור לחיזוק ולהשראה, חילונים, דתיים וחילונים, רבנים וסתם עמך בית ישראל. תבונתו וחכמתו הייתה לשם דבר וראשי ממשלה ונשיאים שיחרו לפתחו.

סוד הקסם של מרן הרב עובדיה שמגנט אליו רבבות בא דווקא ממנו, מהמבט שלו על כל אחד ואחד. מרן העריך וקירב גם את הרחוקים ביותר, ואהב את כולם.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו סיפר אמש בשיעורו, ש"כשהרב עובדיה התגורר במצרים, היו אנשים מגיעים לתפילה על ידי חילול שבת, והוא היה מקרב אותם ואומר, 'יש שומר שבת, ויש זוכר שבת, גם אנשים שבאים לבית הכנסת עם רכב בשבת, הם עדיין זוכרים את השבת, גם אם הם לא שומרים שבת, וגם כלפיהם צריך שיהיה כבוד מסויים', כך היה עם הרב עובדיה".

כזכור, מאז הטבח המחריד ביישובי עוטף עזה בישראל, מקיים האדמו"ר הרב פינטו בכל ערב שיעור חיזוק שמועבר בשידור וידאו לריכוזים רבים ברחבי ישראל והעולם.

השיעור שבנוי על קונספט של "שאלות ותשובות" נוגע בשאלות שמטרידות את כולנו בימים אלה. בכל יום מתקבלות מאות שאלות שמגיעות מכל הריכוזים היהודים בעולם - אל המוקד הטלפוני של שיעורי הרב פינטו.

השאלות שהתקבלו נשאלות בשיעור וכאמור הרב פינטו מתייחס אליהן באריכות ומבקש לעודד את הרוח של יהודי העולם, בפרט בישראל. הרב פינטו שוזר בתשובותיו פנינים מחכמת הנפש היהודית בשילוב פסיכולוגיה עדכנית.

רבים מהשאלות מגיעות מחיילי צה"ל שבעת הזו מגינים בגופם על מדינת ישראל. הרב מחזקם, מברכם ומעודדם. כמו"כ, שאלות רבות מגיעות ממשפחות הנעדרים והנעדרות העוברות בימים אלו סבל בלתי נתפס, לאחר שיקיריהם נחטף לעזה באכזריות על ידי מחבלי החמאס.

ניתן לצפות בשיעורים בשידור חי גם ברשתות החברתיות של הרב פינטו, בכל ערב בשעה 19:00 שעון ישראל.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully