וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרבות ברזל: ספר תורה לזכות החיילים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

25.10.2023 / 17:59

כ-60,000 אותיות נרכשו מאז פרוץ המלחמה, אחרי שמאות רבות של חסידי חב"ד וכלל ישראל התגייסו למערכה

חיילי צה"ל מקבלים ספר תורה. יח"צ,
חיילי צה"ל מקבלים ספר תורה/יח"צ

יותר מ-60,000 אותיות לזכות למעלה מ-60,000 חיילים, שוטרים ואנשי כוחות הבטחון נמכרו מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" ב"ספר התורה הכללי" העשירי של חב"ד.

בכוונת המארגנים למכור בחודש הקרוב עוד כ-240,000 אותיות כדי לסיים את ספר התורה, שבו יש כידוע 304,805 אותיות.

"ספר התורה הכללי" הוא ''מבצע'' מיוחד שעליו הכריז הרבי מליובאוויטש לפני 42 שנים, במטרה לאחד את עם ישראל כולו סביב ספר התורה, לתוספת שמירה והגנה של מי שרכשו בו אותיות.

במסגרת זו קבע הרבי כי כל יהודי יכול לרכוש אות משלו בספר התורה, אך בד בבד לא ניתן לרכוש יותר מאות אחת עבור אדם אחד - כל זאת כדי שלכל יהודי ויהודיה יהיה חלק שווה בספר התורה, וכדי שכמה שיותר יהודים יוכלו לרכוש בו אותיות וכך להתאחד יחד. לגבי עלות האותיות קבע הרבי שכל רוכש אות ישלם את הסכום שנדמה לו ("כפי נדבת ליבו").

מאז פרוץ המלחמה, נרכשו כאמור כ-60,000 אותיות, כאשר מאות רבות של חסידי חב"ד וכלל ישראל התגייסו למערכה והם מסתובבים בשטחי כינוס ובסיסים ומזכים אותם ברכישת אותיות עבורם - לשמירה והצלה. ישראלים שכבר נחשפו ליוזמה רכשו מכספם אותיות לזכות החיילים.

הרב משה שמואל אוירכמן, שליח הרבי מליובאוויטש בקריות ויו"ר ה'ועד לכתיבת ספר תורה הכללי' אומר כי בכוונתו לסיים בתוך חודש את מכירת כל האותיות ולהכניס את הספר ליישוב או בסיס שאין בו ספר תורה. הרב אוירכמן פונה בימים אלו לציבור הרחב במטרה להירתם לטובת העניין ולרשום 220,000 חיילים ואנשי כוחות הביטחון לספר החדש כדי שזה ישמש להם כסגולה לתוספת שמירה והצלה.

לדבריו "מדובר בעלות סימלית, ובמקרה הצורך ניתן לשלם גם שקל עבור אות - העיקר לרשום כמה שיותר חיילים ושוטרים לספר, במטרה להעניק להם מימד מיוחד של שמירה והצלה".

הוא מצטט את דברי הרבי מליובאוויטש בתקופת מלחמת ''שלום הגליל'' בהקשר לשמירה שמקנה הספר למי שרשום בו. "שיעסקו בהרשמת יהודים לספר תורה - החל מקטנים וקטני קטנים, ועד ל'ראשיכם שבטיכם', ועד לגדול שבגדולים ובמיוחד ועאכו"כ להשתדל לרשום לאחד מספרי התורה את כל אלה הנמצאים ב'צבא הגנה לישראל', המגינים על יהודים בגופם כפשוטו, ועד לאופן של מס"נ, שלכל אחד מהם יהיו כלי הביטחון הכי חזק - ההתקשרות עם נותן התורה, ע"י אות בספר תורה".

בהזדמנות אחרת אמר הרבי: "ישנו עניין מיוחד הנפעל ע"י כתיבת אות בספר תורה לזכותו של כל אחד ואחד הנמצא ב'צבא הגנה לישראל' - שבוודאי השתדלו לרשום את כל אחד ואחד מהם באחד מספרי התורה הכלליים - כי על ידי זה מתקשר כל אחד ואחד מהם בקשר אמיתי ונצחי עם עוד 304,804 יהודים (כמספר האותיות שבספר תורה), וכאשר הצד שכנגד רואה (כי "מזלייהו חזי") שכל יהודי קשור והולך ביחד עם עוד 304,804 יהודים - הרי זה מטיל עליו אימה ופחד, ולא זו בלבד שאינו מתחיל במלחמה, אלא הוא בורח כל עוד נפשו בו. שלא יישאר אפילו חייל אחד בלי אות בס"ת".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully