וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבה של רוסיה לפוטין: "שלום עם רוצחים הוא בלתי אפשר"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

29.10.2023 / 17:59

בצל המצב הביטחוני בישראל, זימן נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את ראשי הדתות ברוסיה, בראשם רבה הראשי של רוסיה, נציגי הדתות השונים במדינה ואישים נוספים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין זימן לפגישה את ראשי הדתות ברוסיה זאת בשל המצב הביטחוני. הרב הראשי, הגאון רבי בערל לאזאר, נשא נאום נלהב על מצב אזרחי ישראל בפרט, ועל יהודי רוסיה בכלל, והנאספים האזינו לדבריו בקשב רב. הרב הראשי קרא להגביר את המאבק העקבי והבלתי מתפשר בקיצוניות, ועל כך שיש לבודד ולהשמיד את ארגוני הטרור.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. דוברות הקרמלין,
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/דוברות הקרמלין

בראשית דבריו אמר הרב לאזאר: "אדוני הנשיא, כל מאמין יודע שאין שום דבר מקרי בחיים. אנו נפגשים כאן היום, בימים הסמוכים ל-4 בנובמבר, המצוין כ'יום האחדות הלאומית'. אחדות לאומית היא זאת שמייחדת את רוסיה. כאן מרגישים כולם שלווה וכבוד הדדי בין כלל האנשים, גם ממדינות אחרות, תרבויות מגוונות ואמונות שונות".

לדבריו, "במדינות רבות אחרות, לא רק שאין פרויקטים משותפים, אלא שאנשים אפילו לא יכולים להיפגש סביב שולחן אחד. אבל בחסדי שמים, כאן זו כבר מסורת ארוכת שנים, ובשנים האחרונות היא אף הפכה חשובה ורלוונטית עוד יותר. ברוסיה אין לנו את המתח הזה, אין עוינות מאחד לשני".

"אנשים פה לא יוצאים לרחוב עם הפגנות בעד ארגוני הטרור", אמר רבה של רוסיה, "כי כולנו יודעים שהן משמשות את הקיצונים שיש בכל מקום - וגם כאשר מתכננים הפגנה האמורה להיות מחאה שלווה, בפועל היא מובילה לא פעם לאלימות".

"למרבה הצער, הגבול בין שנאה לאלימות הוא דק מאוד. אידיאולוגיית השנאה תמיד מובילה לאלימות ולטרור. בתודה לה', לא נתקלנו באנטישמיות ממלכתית כבר שנים רבות, וגם אין אנטישמיות ברחוב, אבל יש לנו ניסיון מהעבר. לכן, בקשתנו העיקרית לרשויות, הפדראליות והמקומיות: מאבק מתמיד ובלתי מתפשר בקיצוניות".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. דוברות הקרמלין,
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/דוברות הקרמלין

עוד אמר הרב לאזאר: "לפני ימים ספורים, צוינו 80 שנה למרד במחנה ההשמדה הנאצי סוביבור. קצין הצבא האדום, אלכסנדר ארונוביץ' פצ'רסקי, האיש שארגן את המרד ידע, כי אי אפשר לוותר כשהאלימות שולטת, ושיש להגן על עצמו ועל הסובבים אותו מפני שליטה בלתי אנושית של רוצחים".

"כולנו מתפללים לשלום, ומייחלים שלא יהיו עוד מלחמות. אבל שלום עם רוצחים הוא בלתי אפשרי בהגדרה. לכן, כאשר אנו מתאבלים וכואבים כעת על מאות הקורבנות התמימים שנהרגו על ידי טרוריסטים ב-7 באוקטובר, ואנו מתפללים להצלת יותר ממאתיים בני ערובה שנחטפו על ידי הרוצחים - אנו יודעים שלא יכול להיות משא ומתן עם מחבלים, על אחת כמה וכמה כל הסכם או פשרה. יש לבודד ולהשמיד כל ארגון טרור. שלום בין הדתות כמו שיש פה ברוסיה, אפשרי רק כאשר הטרוריסטים לא שולטים! ברוסיה ב"ה, המאבק בטרוריסטים חזק ביותר - והתוצאה ברורה. הניסיון כאן משמש דוגמה טובה הן למזרח התיכון והן לאזורים אחרים המתמודדים עם בעיות דומות", הוסיף הראש הראשי של רוסיה.

דברי הרב הראשי הושמעו ברגש רב, והרב אף הוסיף והביע הערכה למופתי הראשי שלקח על עצמו לעשות רבות למען החטופים. בסיום, הודה הנשיא פוטין למשתתפים והביע את הערכתו על שיתוף הפעולה להמשך החיים המשותפים במדינה. המפגש והנאום המלא שודר למיליוני צופים בכל רוסיה, ועורר התעניינות גדולה ומיוחדת.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully