וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים את הבתים בעזה מתמוטטים? זו הברכה שתברכו

הרב שמואל אליהו, בשיתוף שובה ישראל

8.11.2023 / 17:59

מה כדאי לומר אם רואים מטוסים או טנקים מחריבים מבנים בעזה? הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, מסביר

הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 7 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

בימים אלו אנחנו זוכים לראות פעמים רבות את חיילי צה"ל הורסים את בתי עזה, ומחסלים את הרוצחים. ההלכה אומרת "הרואה בתי גויים בישובן, אומר: "בֵּית גֵּאִים יִסַּח ה'" (משלי טו, כה) בחורבנן אומר: "אֵל נְקָמוֹת ה'" (שו"ע או"ח סימן רכד יא).

בוודאי מי שרואה מטוסים או טנקים מחריבים אותם ממש, אפילו אם רואה בתמונה ובסרטון יאמר את המילים הללו עם שם ה' המלא, בקול ובהתלהבות ובהודאה לה'.

ומי שרוצה להדר במצווה זו עדיף לומר בכוונה את שני הפסוקים "אֵל נְקָמוֹת ה' אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיעַ: הִנָּשֵׂא שֹׁפֵט הָאָרֶץ הָשֵׁב גְּמוּל עַל גֵּאִים". שבשני הפסוקים הללו יש גם תפילה על המשך החורבן של הרשעה העולמית. כן טוב לומר את הפסוק המלא כשרואה את בתיהם עדיין לא הרוסים "בֵּית גֵּאִים יִסַּח ה' וְיַצֵּב גְּבוּל אַלְמָנָה".

מי שרוצה להיות בבחינת "המהדרין מן המהדרין" יאמר את כל הפסוקים שאומרים בתפילה על נקמה בגויים. "אֵל נְקָמוֹת ה'. אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיעַ: הִנָּשֵֹא שֹׁפֵט הָאָרֶץ. הָשֵׁב גְּמוּל עַל גֵּאִים: לַה' הַיְשׁוּעָה. עַל עַמְּךָ בִּרְכָתֶךָ סֶּלָה: ה' צְבָאוֹת עִמָּנוּ. מִשְֹגַּב לָנוּ אֱלֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה: ה' צְבָאוֹת. אַשְׁרֵי אָדָם בֹּטֵחַ בָּךְ: ה' הוֹשִׁיעָה. הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ: הוֹשִׁיעָה אֶת עַמֶּךָ וּבָרֵךְ אֶת נַחֲלָתֶךָ. וּרְעֵם וְנַשְּאֵם עַד הָעוֹלָם: נַפְשֵׁנוּ חִכְּתָה לַה'. עֶזְרֵנוּ וּמָגִנֵּנוּ הוּא: כִּי בוֹ יִשְֹמַח לִבֵּנוּ. כִּי בְשֵׁם קָדְשׁוֹ בָטָחְנוּ: יְהִי חַסְדְּךָ ה' עָלֵינוּ. כַּאֲשֶׁר יִחַלְנוּ לָךְ: הַרְאֵנוּ ה' חַסְדֶּךָ. וְיֶשְׁעֲךָ תִּתֶּן לָנוּ: קוּמָה עֶזְרָתָה לָּנוּ. וּפְדֵנוּ לְמַעַן חַסְדֶּךָ: אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ הַמַּעַלְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם. הַרְחֶב פִּיךָ וַאֲמַלְאֵהוּ: אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ. אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁ ה' אֱלֹהָיו: וַאֲנִי בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי. יָגֵל לִבִּי בִּישׁוּעָתֶךָ. אָשִׁירָה לַּה'. כִּי גָמַל עָלָי".

וכתבו בכתבי האר"י הקדוש כי יש לפסוקים הללו מעלה גדולה להעלות את כל העולמות למקום עליון, בזכות הנקמה על הרוגי המלכות. "ואמנם הניצוצות אשר נפלו בעולם העשיה אינם דומים לאותם שנפלו ביצירה ובבריאה, לפי שבעשיה הקליפות עצומות וחזקות וגדולות ואין כח להוציא אותם הנצוצות משם אלא בכח עשרה הרוגי מלוכה". ובכח אמירת הפסוקים הללו אנחנו מצרפים את תפילתנו על הרוגי מלכות שבדורינו לזכות עשרת הרוגי מלכות ומעלים את העולם למקום יותר טהור, יותר נקי ויותר צודק. אמן.

• נכתב ע"י הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת. פורסם ברשת הפייסבוק.

הרב שמואל אליהו, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully