וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך זה עובד: סוד ההצלחה בחינוך הילדים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

14.11.2023 / 17:59

מה ניתן ללמד מפרשת תולדות על חינוך ילדים? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התייחס לכך בשיעורו האחרון במנהטן. צפו

ילדים קטנים מתחבקים. ShutterStock
האדם צריך להשתדל בכל כוחו לרחם על תלמידי חכמים שתהיה לו סגולה לבנים/ShutterStock

בשיעור שמסר במנהטן, התייחס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לפרשת השבוע - פרשת תולדות והסביר שממנה ניתן ללמוד כיצד אפשר להצליח בחינוך הילדים.

לדבריו, אנו מוצאים בפרשת השבוע "וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ... וַתֵּלֶךְ לִדְרֹשׁ אֶת ה'", רבותינו הקדושים אומרים שמתי שרבקה הייתה עוברת ליד בתי עבודה זרה עשו היה מפרכס ורוצה לצאת. רבקה שראתה כך, הלכה לבית מדרשם של שם ועבר לדרוש את השם ויש לשאול מה הפירוש של הדברים?

הרב פינטו הביא את דברי הגמרא בשבת דף כג, "אמר רבא דרחים רבנן הוו ליה בנין רבנן, דמוקיר רבנן הוו ליה חתנוותא רבנן", כלומר, אמר רבא כל מי שמרחם ועוזר לתלמידי חכמים בזכות זה יהיו לו בנים תלמידי חכמים, ואם הוא מכבד תלמידי חכמים - יהיו לו חתנים תלמידי חכמים. מתי שרבקה ראתה שיש לה בן שרוצה לצאת ליד בתים של עבודה זרה, היא הלכה לתלמידי חכמים לשם ועבר כדי לעזור לתלמידי חכמים וזאת כדי לזכות שהבן שבבטנה שרוצה לצאת ליד מקומות של עבירה, יהיה צדיק בזכות שהיא מרחמת על תלמידי חכמים.

רואים פה יסוד גדול, הסביר הרב פינטו בשיעורו, מתי שאדם מרחם על תלמידי חכמים ומשתדל בשבילם - הוא זוכה שהבנים שלו ילכו בדרך השם ויהיו תלמידי חכמים. לכן, הוסיף הרב פינטו, צריך להשתדל בכל הכוח לרחם על תלמידי חכמים ולכבד אותם כדי לזכות לבנים וחתנים תלמידי חכמים.
ועוד בימים אלה שיצר הרע גדול ביותר ויש קושי בחינוך הילדים, לכן האדם צריך להשתדל בכל כוחו לרחם על תלמידי חכמים שתהיה לו סגולה לבנים תלמידי חכמים וגם לכבד תלמידי חכמים שתהיה לו סגולה לחתנים תלמידי חכמים, אמר הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully