וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ערכות חנוכה יוחלקו באוקראינה - עם תמונות החטופים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

22.11.2023 / 17:59

חיילים יהודים אוקראינים בחזית המלחמה מול רוסיה, יהודים ב-169 הקהילות היהודיות באוקראינה ואסירים יהודים ברחבי המדינה יקבלו את תמונות החטופים, כחלק מערכות החנוכה שמחולקות מדי שנה

תמונות החטופים. יח"צ,
הפוסטרים עם תמונות החטופים שיחולקו ליהודי רוסיה/יח"צ

מוסיפים באור: 42 אלף ערכות לחג החנוכה יופצו החל מהשבוע לחיילים יהודים אוקראינים בחזית המלחמה מול רוסיה, ליהודים ב-169 הקהילות היהודיות באוקראינה ולאסירים יהודים ברחבי המדינה. בשל המלחמה במדינה שמתקרבת לשנתה השניה, נערכו לחג במעוד מועד כאשר הערכות נארזו סביב השעון במרכז הלוגיסטי הגדול של "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" FJCU בעיר דניפרו, המכונה "בירת יהדות אוקראינה" ויחולקו החל מהימים הקרובים.

בנוסף לערכות לחנוכה, כמידי שנה כבר 32 שנה, כהזדהות עמוקה עם יהודי ארץ ישראל יצורף השנה לכל אחת מהן פוסטר בגודל A4 עם שמו ופרטיו של חטוף או חטופה ישראלים, שמחוזקים בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה (סה"כ 240 פליירים שונים שכ"א מהם יוכנס למאות חבילות שונות). בנוסף, בדף יופיע הסבר קצר על כל החטופים והמלחמה כולה תחת הכותרת "פּוֹבְרנֹוּטִי דֹו דוֹמְוּ" (Повернути додому)
התרגום של "החזירו אותם הביתה" בשפה האוקראינית - ובשילוב הקריאה להרבות באור וחסד לזכותם.

במארזים יהיו כמובן גם חנוכיה ונרות, סביבונים מלאים במטבעות שוקולד, משחק לילדים ופרוספקט מהודר עם הסבר על החג וברכות.

"בכל אחת מההדלקות החנוכיות הציבוריות הרבות בחוצות הערים שנעשה גם השנה בכל רחבי אוקראינה ביחד עם רבני הערים-שלוחי חב"ד, נזכיר את החטופים ונבקש מהציבור להתפלל לשלומם ולחזרתם הביתה בשלום במהרה", אומר הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) שעומד מאחורי היוזמה והמארזים יחד עם שלוחי חב"ד במדינה. נוסף למארזים, כמו בכל שלשת העשורים האחרונים, גם השנה יפרסמו בחוצות הערים באוקראינה שלטי חוצות על חג החנוכה.

לדברי הרב, "חג החנוכה הוא סמל לנצחון האור על החושך ואנו בטוחים שבשתי המדינות שנאבקות בטרור הרצחני, ישראל ואוקראינה, יהיה בעזרת ה' נצחון ברור לאור מול החושך והרוע שטובח בילדים, נשים ומבוגרים ללא אבחנה. חלוקת הפוסטרים יחד עם ערכות החג יוסיפו לשיח סביב החטופים הישראלים ויגבירו את החשיפה לזוועות שעולל חמאס-דאעש. שלוחי חב"ד יקיימו גם השנה את 'מבצע חנוכה' עם הדלקות ציבוריות בחוצות הערים, אירועים קהילתיים ועוד והם ממשיכים להנהיג את יהדות אוקראינה בגאון למרות האתגרים. אנו תפילה כי מחג החנוכה - שנקרא כך על שם חנוכת המזבח - נצעד כולנו לחנוכת בית המקדש השלישי ולגאולה השלימה בקרוב ממש".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully