וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו על המלחמה האמיתית של חג החנוכה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

6.12.2023 / 17:59

בשיעור הכנה לחג החנוכה, הסביר רבי יאשיהו פינטו כי מעבר למצוות הדלקת הנרות בחנוכה, יש בימי החג כוח רוחני. דבריו המלאים של האדמו"ר בפנים

נרות חנוכה. ShutterStock
"ימי החנוכה, הם ימים בעלי משמעות גדולה ביותר"/ShutterStock

מחר בערב - יום חמישי, עם ישראל בארץ ובתפוצות יציין את חג החנוכה שמטרתו להזכיר לנו את הניסים שהקדוש ברוך הוא עשה לנו בעבר, ועתיד לעשות לנו גם בימים אלו - ימי המלחמה.

מעבר למצוות הדלקת הנרות בחנוכה, יש בימי החג כוח רוחני שמאפשר לאדם להתעלות מהמקום בו הוא נמצא אל מקום גבוה יותר, כך הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעור הכנה לחג החנוכה.

"ימי החנוכה, הם ימים בעלי משמעות גדולה ביותר", הסביר הרב פינטו, "לא בכל עת וזמן - האדם יכול להגיע למצב של קדושה, האדם עם מעשיו הרעים שובר ומקלקל את המסילות בינו לבין הקדוש ברוך הוא, וכאשר מחפש דרך להתעלות - קשה לו למצוא".

"אבל בימי חנוכה", המשיך הרב פינטו בשיעורו, "חכמים ירדו למטה למטה, אפילו פחות מעשרה טפחים, למקומות שמעולם השכינה לא הייתה בהם, והתירו להדליק בכל השמנים ובכל הפתילות, גם בפתילות שאסורות בשבת, הכל בכדי לקבל את נפש האדם שרוצה לעלות מלמטה ללמעלה ורוצה שינוי בחיים".

"הקב"ה נתן לנו חג עם כוחות עצומים לקבל את כולם, ולהשיג השגות עצומות בחג הקדוש הזה. אין אדם בכל מקום שנמצא, שלא יכול להתקרב להקב"ה בימי חג החנוכה".

"לכן המלחמה של חנוכה, והמחויבויות של חנוכה, הם ביד האדם, להרים את האור או להוריד את האור. בחנוכה, אפשר בכמה דקות בהדלקת חנוכיהי לצאת ידי חובה וסיימנו את חנוכה, אבל מנגד אפשר להרים את האור ולהתעמק ולהתדבק ולהשיג ולהגיע בחנוכה, לדברים עצומים ומפחידים", הוסיף הרב פינטו.

לסיום אמר הרב פינטו: "נעבוד על עצמנו לחדד בנפשנו את ערך המצות, ושכל מה שלומדים יהיה חלק מחיינו ולא בגדר ידיעה בלבד, אלא הבנה שזה נהיה עומק החיים והבנת החיים".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully