וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "הקדוש ברוך הוא נמצא עם החטופים במנהרות בעזה"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

3.12.2023 / 17:59

המלחמה בישראל והמצב הביטחוני: בסוף השבוע שיגר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת "שובה ישראל", הקלטה לתלמידיו, שבה הוא מבקש לחזקם בתקופה מורכבת זו

הפעימה השביעית של שחרור החטופים החלה 30.11.23. ללא, אתר רשמי
הפעימה השביעית של שחרור החטופים החלה 30.11.23/אתר רשמי, ללא

בראשית דבריו סיפר הרב פינטו לתמידיו כיצד מתקפת הפתע האכזרית של החמאס בשמחת תורה - לא נותנת לו מנוח, "אנחנו יושבים וחושבים משמחת תורה, על הדם והצער של עם ישראל ועל צער השכינה. דוד המלך אומר: "עימו אנכי בצרה" (תהילים צא, טו), כלומר; הקב"ה נמצא עם כל יהודי באופן פרטי, הוא נמצא איתנו בכל צרה וצרה".

הרב פינטו סיפר: "מסופר על רבי ישראל מרוז'ין, מתי שהוא היה בבית האסורים, באחד הימים ראה אותו אחד השומרים בוכה. השומר הזה התרגל שרבי ישראל מרוז'ין חזק, הוא לא הבין למה הוא בוכה, אדם חזק, אדם שהיה מתנהג כמו מלך, רבי ישראל מרוז'ין היה מתלבש ומתנהג כמו מלך. פתאם, השומר הגוי, הסוהר, רואה את רבי ישראל מרוז'ין בוכה!".

"הוא התקרב ואמר לו: "למה אתה בוכה? תמיד אתה חזק, עם כל המצב שאתה נמצא בבית האסורים - אתה כמו מלך, איך אתה בוכה?", אמר לו רבי ישראל מרוז'ין: "כתוב בתורה 'עימו אנכי בצרה', הקב"ה נמצא עם כל יהודי בצרה שהוא נמצא, עכשיו אני בבית האסורים אז הקב"ה נמצא איתי בבית האסורים. אני בוכה על השכינה שנמצאת בבית האסורים במקום השפל הזה בידי אכזרים", סיפר הרב פינטו.

הרב פינטו התייחס לחטופים שמחוזקים בידי החמאס: "כמה יהודים נמצאים במקום השפל הזה? תינוקות של בית רבן שלא חטאו, תינוקות קטנים, דברים שאי אפשר לשער ולתאר, אכזריות שאי אפשר לשער ולתאר. השכינה בוכה, הקב"ה נמצא עם כל ילד, עם כל אמא, עם כל אבא, עם כל יהודי שנמצא בצער".

לדבריו: "אין יהודי אחד בעולם שלא בוכה וכואב על המצב, הכאב הוא כאב קשה ביותר, השכינה בוכה איתנו, השכינה בצער גדול. כל כך הרבה אנשים מתו, כל כך הרבה אנשים שלא יודעים מה איתם, אנשים שבידי אכזרים, השכינה נמצאת בצער גדול ביותר".

הרב פינטו. יח"צ,
"זה הזמן שצריכים להתחזק כולנו בתשובה". הרב פינטו/יח"צ

הרב פינטו הסביר כי חובה על כך אחד ואחת להתחזק: "אנחנו חייבים למתק את הדינים גם בשביל כלל עם ישראל וגם בשביל השכינה, שהקב"ה יקים שכינתא מעפרא, השכינה נמצאת במקום של צער גדול ביותר, זה זמנים שהם קשים ביותר".
.
לדבריו, אנחנו בתקופה שהיא קשה גם מבחינת הפרנסה: "זאת גם שנת בצורת, לאו דווקא בצורת בגשם אלא בצורת בפרנסה. יוקר השערים קשים, כל הדברים הקשים שהגמרא במסכת תענית אומרת על הזמנים שיש צער בפרנסה, ובבצורת שאין פרנסה - זה זמן קשה, זמן שהפרנסה קשה ביותר".

הוא סיפר: "בכל כל יום אנחנו רואים כמה אנשים מעם ישראל, שבעוונות הרבים חיים בדוחק גדול בפרנסה. כמה צער אנחנו רואים, אנשים אין להם אוכל לשבת קודש, אנשים אין להם איך לפרנס את הילדים, זה צער של דוחק.. של פרנסה קשה ביותר שלא היה מצב כזה שנים".

לדבריו של מנהיג "שובה ישראל": "כל יהודי חייב להילחם בכל הכח שלו להוריד רחמים מהשמיים לעולם הזה, בכל מעשה שאדם יכול לעשות. זה מתחיל מהדבר הקטן, להגיד שלום ברחוב, להרבות אהבה ואחווה. שכל אחד יסלח וימחל לכולם, ולנסות לעשות עוד מצוות כדי למתק את הדינים. עוד מצווה ועוד פרק תהילים ועוד קריאת שמע בכוונה כמו שצריך".

"זה הזמן", המשיך הרב פינטו בדבריו, "שצריכים להתחזק כולנו בתשובה ולשבור את כל המסכים, לשבור את כל המחיצות, להידבק בהקב"ה, לקרב כל יהודי ויהודי לתורה הקדושה, לקרב כל יהודי ויהודי למצוות. כל אחד יעזור לחברו איך לעשות שבת, יש אנשים שאין להם אוכל איך לעשות שבת, מגיעה השבת ולך יש עם מה לעשות שבת, תבדוק עם החבר שלך האם לו יש עם מה לעשות שבת".

"חשוב שנדע, יש את היצר הרע והשטן, את העמלק שבא לקרר את הלב. אבל אנחנו נזיז את העמלק הזה, נחזק את עצמנו בדבקות בהקב"ה, נזכה בעזרת ה' כולנו לישועה לברכה לשמחה להצלחה, לסיעתא דישמיא וכל הטוב", אמר הרב פינטו לסיום.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully