וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו במיאמי על גל ההתחזקות: "ניצוץ בכל יהודי"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

25.12.2023 / 17:59

בשיעורו האחרון במיאמי, התייחס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לגל ההתקרבות לדת בתקופה האחרונה והסביר על הלזהירות הנדרשת בעת שמוכיחים אדם ומעירים לו. צפו בדבריו

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו ממשיך במסע החיזוק בין קהילות "שובה ישראל" בעולם ואמש הוא הגיע למיאמי שבפלורידה שם מסר שיעור תורה בשילוב שאלות ותשובות אקטואליות מהקהל.

הרב פינטו התייחס לגל ההתקרבות לדת בתקופה האחרונה ואמר כי "בכל יהודי יש ניצוץ שיוצא החוצה ונדלק ברגע האמת", לדבריו, "צריך להמשיך בהפצת אהבת חינם וטוב, כי רק אחדות תביא את הגאולה".

כמו"כ התייחס הרב פינטו בשיעורו לזהירות הנדרשת בעת שמוכיחים אדם ומעירים לו, לדבריו, "יש הבדל בין להוכיח בן אדם לבין לבזות אותו. אין לאף אחד רשות לבזות שום אדם בעולם, המלבין פני חבירו אין לו חלק לעולם הבא".

"האמונה היא כמו ביצה", המשיל, "אם אתה לוחץ עליה - משני צדדיה, שום כובד בעולם לא ישבור אותה, אבל אם תיתן לה 'פליק' קטן היא מיד נשבר. אותו דבר בחיים, אדם יכול להיות במצב קשה מאוד אבל הוא ימשיך להחזיק באמונה, אבל מנגד, לפעמים מכה קטנה שוברת אותו ברגע. לפעמים משהו קטן שאתה אומר לחבריך - אתה יכול לרסק אותו".

"ולכן", המשיך הרב פינטו, "חכמים היזהרו בדבריכם, שחלילה לא יגרום לשבר של אמונה אצל אנשים. ובזה צריכים להיזהר בעיקר תלמידי חכמים ורבנים, שלא יגרמו נזק לאף אדם".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully