וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "הצפייה בסרטוני הזוועות גורמת לנזקים בלתי הפיכים"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

2.1.2024 / 17:59

הרב פינטו, שקרא כבר בראשית המלחמה שלא לצפות בסרטוני הזוועות, מדגיש: "הדמיונות שלנו מסוכנים יותר מסרטן". צפו בדבריו המלאים

"הדמיונות שלנו מסוכנים יותר מסרטן", אמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעורו. לדבריו, אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת שבה כולנו חווים פחד וחרדה, "אנשים מפחדים. אנשים חיים בחרדות אינסופיות. אין להם יום ואין להם לילה. מפחדים מטילים וממחבלים", אמר.

"אבל צריך לומר את האמת", המשיך הרב פינטו, "מי שמחייה את הפחד - הוא הדמיון. הדימיונות שלנו הם אלו שגורמים לנו לפחד. כי אנחנו מדמיינים שיהיה לנו רע. ולכן, הדרך להתגבר על הפחד - הוא להוציא את הדימיונות מהחיים שלנו".

כבר בראשית המלחמה קרא הרב פינטו שלא לצפות בסרטוני הזוועות, שבהם רואים את הטבח שביצעו מחבלי החמאס, לדבריו, הצפייה בזוועות רק הורסת את הנפש ומכניסה את האדם לבלבול ולדמיונות ולא מעניקה שום משמעות חיובית.

הרב פינטו ביקש: "תפסיקו להסתכל בכל הסרטונים ובכל הסרטים האלו. תפסיקו. אתם פוגעים בנפש שלכם, גם אם לא עכשיו, בעוד עשר שנים יכולים לבוא חרדות ופחדים, תפסיקו להסתכל בזה ולשמוע את כל הפרטים".

"מה זה יעזור לכם? מה זה יתן לכם?", הוסיף הרב פינטו ופנה לאלו שצופים בסרטוני הזוועות, "את התוצאות אתם לא תראו עכשיו אלא עוד 5-10 שנים שתכנסו לחרדות. הנפש זה משהו רגיש מאוד".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully