וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיר הבירה: תנועה אנטישמית ארמנית צעדה עם דגלי נאצים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

4.2.2024 / 17:59

אין גבול לשנאת יהודים: בבירה הארמנית ממשיכים להתנכל למעט היהודים הנמצאים במקום ולאחר מספר הצתות מכוונות של בית הכנסת היחיד במדינה, כעת הגיע השיא - צעדה ניאו-נאצית בלב העיר ללא כל התערבות של הרשויות או המשטרה

בווידאו: צעדה ניאו-נאצית בבירת ארמניה ירוואן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השנאה ליהודים ולישראל לא עוצרת - והכל כמובן בחסות המלחמה: בבירת ארמניה - מדינה שלא ידועה כמשופעת ביהודים, אירעה בראשון לינואר תקרית חמורה, כאשר קבוצה של ניאו-נאצים צעדה בבירה בירוואן עם דגלים עם צלבי הקרס מסוגננים וקראו קריאות גנאי נגד אויבים פנימיים וחיצוניים.

מדובר על תנועה לאומנית "חוסנק" שבאתר שלה מופיעות כתבות וקריקטורות אנטישמיות, הקוראות לגירוש יהודים ול"חשיפת פעילותם בפני הילדים" וגם שבחים להיטלר.

כזכור לפני יותר מחודש דווח בכל העולם', על אירוע שני של הצתת בית הכנסת היחיד בארמניה, תוך שבועות על ידי גורמים אנטישמים מקומיים. הרקע לאנטישמיות שלא באמת מחפשת רקע היא המלחמה בעזה, אך כפי שדווח מספר רב של פעמים, הרקע האמיתי הוא התמיכה שנותנת ישראל לאזרבייג'ן - יריבתה המושבעת של ארמניה, שאף החזירה לאחרונה לשטחה את חבל קרבאך.

מכיוון שבארמניה הותר הרסן, האנטישמיות במדינה התגברה לאחרונה, ובתחילת השנה החדשה - בראשון לינואר, קבוצת צעירים ניאו-נאצים ערכה צעדה עם דגלים מסוגננים עם צלב קרס.

על פי תיעודים שהתפרסמו ברשתות, אותם צעירים ערכו צעדה לכיוון האנדרטה של גארגין נז'דה - משתף פעולה ארמני ידוע של המשטר הנאצי (שיום הולדתו חל ב-1 לינואר) והניחו זר פרחים על האנדרטה, תוך שהם מצדיעים במועל יד.

בקהילה היהודית זועמים על כך שהרשויות הארמניות לא פעלו נגד אותם "מעשים מבישים ונגד הקבוצה הקיצונית שמרימה ראש", כלשון נציגי הקהילה שהוסיפו כי "המשטרה לא עצרה את המצעד ולא זימנה לחקירה איש מהצועדים, ככל הנראה על פי מה שקורה לאחרונה במדינה, היא מרוצה מאותם מעשים".

כך למשל, לא נעצר אף אחד בניסיונות ההצתה של בית הכנסת היחיד במדינה, על פי דיווחי כלי התקשורת, קבוצה המכנה את עצמה "הצבא החשאי הארמני לשחרור", איימה לתקוף רבנים וישראלים ברחבי העולם ושיבחה את חמאס וחיזבאללה בעקבות הטבח ב-7 באוקטובר.

בנוסף, על פי דיווח ב'גרוז'לם פוסט', יועץ לשעבר של הכוחות המזוינים של ארמניה ולדימיר פוגוסיאן, השמיע דברי בלע אנטישמיים וטען שהוא יסייע לחמאס ולחיזבאללה בהרג יהודים, "אני אצעק לכל העולם, על הרג צודק של יהודים". וכן אמר בסרטון שליהודים אין זכות קיום, לדבריו, "אתם התנים שחייבים להדבירם לחלוטין".

עוד אמר, שלישראל יש מזל שהוא לא סייע לא לחמאס ולא לחיזבאללה, "אני הייתי הורג 100 אלף ישראלים" ועוד אמירות חמורות מעין אלו, והמדינה לא עשתה דבר כדי לעצור זאת.

ואם לא די בכך, הקשר הארמני-איראני הופך לאסטרטגי וחזק יותר ויותר. שר החוץ האיראני, חוסיין עבדאללהיאן, הגיע לירוואן ביום רביעי שעבר, שם סימן את החשיבות הגבוהה ביותר של ארמניה עבור איראן.

במסיבת עיתונאים שערך, הדגיש עבדאללהיאן את תמיכתה של טהראן בשלמותה הטריטוריאלית של ארמניה, ואמר כי הסחר הדו-צדדי חייב להגיע למיליארד דולר ב-2024, כאשר כמובן הוא מרמז על החזרת חבל קרנבאך לידי אזרבייג'ן, בה ישראל תומכת.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully