וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מסביר: מהי הדרך לחסל את החמאס?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

3.2.2024 / 17:59

בשיעורו האחרון התייחס רבי יאשיהו פינטו למצב הביטחוני בישראל: "הביטחון בה', זה מה ששומר עלינו". צפו בדבריו המלאים של האדמו"ר

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התייחס אמש בשיעורו במיאמי למצב הביטחוני בישראל ולמצב המלחמה, לדבריו, "העולם עובר משבר גדול מאוד, שלא רשום בשום מקום כיצד מתמודדים עם כזה משבר. משבר בערכים, משבר בין הורים לילדים, בין זקנים לצעירים, בין רב לתלמיד, משבר בביטחון, משבר בעסקים. העולם כולו חווה משבר", אמר הרב פינטו.

לדבריו: "אנחנו חושבים שהמציאות כיום היא מעבדת הניסויים של האנושות הגדולה ביותר אי פעם. ולאף אחד אין מרשם פלאים כיצד להתמודד עם התקופה הנוכחית".

חיילים ברצועת עזה, 3 בינואר 2024. דובר צה"ל
חיילים ברצועת עזה, 3 בינואר 2024/דובר צה"ל

"אבל יש כן מרשם אחד היסטורי שעובר מדור לדור והוא מעניק יכולת להתמודד עם כל מצב - והוא: התורה הקדושה. מי שנאחז בתורה ובדברי תורה - ינצל מכל רע. זה מה שעזר לנו ושמר עלינו בכל הדורות", הסביר הרב פינטו.

"הביטחון בה', זה מה ששומר עלינו", הוסיף, "צריך לעשות את המקסימום, אבל מצד שני לבטוח בקדוש ברוך הוא ולתת לו להוביל אותנו. הרי מה יעזור לנו להתעמק ולנתח את המצב? כלום. רק תכנס לעצבות ולייאוש".

לדבריו של הרב פינטו: "אנחנו לא אומרים להתנתק מהמצב. אנחנו כן צריכים לחיות את זה ולהזדהות עם אחינו כל בית ישראל שנמצאים בצרה, אבל לא להתעמק ולנתח ולדון במצב, כי זה מביא לעצבות".

"אמרנו אתמול בשיעור, אם באה לאדם צרה - שיתן לה לעבור ולא יכניס אותה בכוח לביתו. תתעלם ממנה והיא תעבור", אמר הרב פינטו בשיעורו, "התפקיד שלנו הוא להתחזק ולחזק, להרבות באהבת חינם ובטוב".

הרב פינטו המשיך בדבריו: "לתת פתרונות? הרי אתם רואים שגם לצבא אין פתרונות. אתם רואים שלאף אחד אין פתרונות. אולי פתרונות מדומים.. סוגרים פה את החלון, והוא נפתח מהצד השני, הפתרונות שמוצאים היום הם רק קוסמטיים. הם לא פתרונות שפותרים את הבעיה, כי הפתרון נמצא בתוכנו, ורואים את זה לאורך כל התנ"ך, מתי שעם ישראל מתקרב לה' - הוא מנצח".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully