וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעומק עזה: התפקיד המפתיע של הרב הצבאי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

21.1.2024 / 17:59

הרבנות הצבאית נאלצת להתמודד עם אתגרים רבים מאז תחילת הלחימה, אך על היוזמה המיוחדת של רס"ן הרב מנחם נוביק, רב גדוד שקד, מצוות קרב חטיבת 401 בצה"ל - אף אחד עוד לא חשב

רס״ן הרב מנחם נוביק, רב גדוד שקד, מצוות קרב חטיבת 401 בצה״ל. שחר כהן,
רס״ן הרב מנחם נוביק, רב גדוד שקד, מצוות קרב חטיבת 401 בצה״ל/שחר כהן

יותר מ-3 חודשים של לחימה בעזה הובילו את הרבנות הצבאית להתמודדות עם אתגרים רבים, אבל על היוזמה המיוחדת של רס"ן הרב מנחם נוביק, רב גדוד שקד, מצוות קרב חטיבת 401 בצה"ל - אף אחד עוד לא חשב, וזו בעיקר מסייעת לחיילים שנמצאים בשיאה של מלחמה אך גם נדרשים להיערך ליום המאושר בחייהם.

מאז תחילת המלחמה, הרב לקח על עצמו תפקיד חשוב שנותן מענה לחיילים: מדריך חתנים שנותן את ההדרכה ההלכתית הידועה טרם נישואיהם. וכך, בין לחימה ללחימה, כשהחיילים עוצרים להפוגות, לעתים בתוך הרצועה - הרב פוגש אותם לשיחות אישיות ונותן להם את ההדרכה שהם נדרשים לה כדי שיבואו מוכנים ליום החתונה.

הרב נוביק, אב למשפחה ברוכת ילדים, מכהן גם כרב באזרחות תיאר לקרוביו על פעילותו מאחד הלילות האחרונים: "אתמול נכנסתי עם השיירה הלוגיסטית והיה לילה ארוך ומקפיא. בשלב מסוים כבר חשבתי שאולי הייתי צריך לוותר אבל אז פגשתי חייל דתי שמתחתן עוד חודשיים, התחלנו את הלימוד וקבענו שאעשה לו הדרכת חתנים בכל פעם כשנפגש.

הרב נוביק שהעניק עד כה את ההדרכה למספר חיילים העיד גם על תפקידו כרב צבאי מטעם הרבנות הצבאית: "בכל מפגש עם חיילים תמיד יש מה לתת, לא להתייאש ולא להרפות".

החיבור לשטח של הרבנים הצבאיים מהווה עבורם יתרון עצום, כמו במקרה זה של הרב נוביק. הנוכחות של הרבנים בשטח לצד השתתפותם בישיבות אג"מ וניהול קשר הדוק עם המפקדים מהווה עבורם יתרון עצום, בין היתר בפסיקת הלכה, גם בשל הבנת המציאות והיכולת להגדיר אותה בגדרים הלכתיים הנכונים לצורך הפסיקה.

הרבנות הצבאית מהווה כתובת ל-99% מהחיילים בסדיר ובמילואים, ואלה פונים לרב הצבאי ולא לרב בית הכנסת במקום מגוריהם ולכן ברבנות הצבאית פועלים כל הזמן כדי להנגיש את עצמם יותר לחיילים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully