וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרס היוקרתי של אירופה יוענק השנה לרב גולדשמידט

בשיתוף שובה ישראל

22.1.2024 / 17:59

הפרס המוענק זו השנה ה 75 יוענק לראשונה לרב הראשי האורתודוכסי ונשיא 'ועידת רבני אירופה' על קידום החיים היהודיים וערכי האיחוד האירופי בסובלנות

הפרס היוקרתי ע"ש קרל הגדול מוענק להשנה לנשיא "ועידת רבני אירופה" הראשי הגאון רבי פנחס גולדשמידט. יח"צ,
הפרס היוקרתי ע"ש קרל הגדול מוענק להשנה לנשיא "ועידת רבני אירופה" הראשי הגאון רבי פנחס גולדשמידט/יח"צ

הפרס היוקרתי ע"ש קרל הגדול הנחשב לפרס היוקרתי ביותר המוענק לאישים ומנהיגים על עבודה שנעשתה איחוד האירופי, יוענק השנה לנשיא 'ועידת רבני אירופה' הראשי הגאון רבי פנחס גולדשמידט - כך הודיעה מועצת המנהלים של החברה להענקת פרס קרל הגדולה בינלאומי של אאכן.

הפרס המוענק מאז 1950 על ידי העיר הגרמנית אאכן נקרא על שמו של קרל הגדול, השליט של האימפריה הרומית שהוגדר כאב המייסד של יבשת אירופה. לאחר נפילת האימפריה הרומית המערבית, הביא קרל הגדול שינויים פוליטיים וחברתיים שהשפיעו לאורך זמן על אירופה בימי הביניים.

בהודעת חברי המועצה נאמר כי: "אנו מוקירים את הרב פנחס גולדשמידט על מאמציו הבולטים לקידום הערכים האירופיים של שלום, סובלנות, פלורליזם ודיאלוג. בחירתנו מעבירה מסר ברור לכך שהחיים היהודיים הם חלק בלתי נפרד מיבשת אירופה ושאין בה מקום לאנטישמיות. כל התקפה על יהודי היא התקפה על כל מה שאירופה מייצגת ומתגאה בו". הגר"פ גולדשמידט אמר כי: "יחד איתי עומדים רבני ודייני הועידה העוסקים ללא לאות בהגדלת התורה ובהאדרתה ובהרמת קרן התורה בישראל וקרן ישראל בעמים".

הפרס היוקרתי ע"ש קרל הגדול מוענק להשנה לנשיא "ועידת רבני אירופה" הראשי הגאון רבי פנחס גולדשמידט. יח"צ,
הפרס היוקרתי ע"ש קרל הגדול מוענק להשנה לנשיא "ועידת רבני אירופה" הראשי הגאון רבי פנחס גולדשמידט/יח"צ

הגר"פ גולדשמידט המכהן ב 13 השנים האחרונות בנשיא 'ועידת רבני אירופה כיהן קודם לכן 12 עשרה שנים כיושב-ראש הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה. הוא היה והינו מעורב בייסוד ופיתוח ארגונים קהילתיים, בתי ספר וגני ילדים, ארגוני סעד וישיבות שהוקמו ומוקמים במדינות חבר העמים, ובמרבית חיי כ 700 הקהילות היהודיות באירופה תוך הקמת שורה של מוסדות תורה חינוך וחסד.

יצוין כי פרס קרל המוענק כ 75 שנה הוענק במהלך השנים לאישים ומוסדות ובהם; קנצלר ראשון של גרמניה קונרדאדנאואר, הנציבות האירופית. המלך הספרדי חואן קרלוס הראשון, נשיא צרפת פרנסואה מיטרנד וקנצלר גרמניה הלמוט קוהל, נשיא האחרון של צ'כוסלובקיה ואצלב האוול, מלכת הולנד ביאטריקס, נשיא ארצות הברית ביל קלינטון, ראש ממשלת לוקסמבורג ז'אן קלוד יונקר, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ועוד.

בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully