וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים של סגולות: פרנסה בשפע והצלחה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

23.1.2024 / 17:59

לשבת הקרובה, במהלכה נקרא בבית הכנסת את פרשת בשלח, סגולות גדולות, בעיקר לפרנסה טובה. בשיעורו הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את סגולת הימים הללו ובכלל את עניין הסגולה

גבר צעיר מרוצה מול מחשב נייד. ShutterStock
ימים של סגולות טובות, בעיקר לפרנסה טובה/ShutterStock

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת בשלח, שבה מספרת התורה על קריעת ים סוף. שבת זו נקראת גם שבת שירה ויש בה סגולות גדולות בעיקר לפרנסה טובה.

ידוע שמי שקורא היום, יום שלישי של פרשת בשלח, את פרשת המן, הרי שזו סגולה גדולה לפרנסה.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר את סגולת הימים הללו ואת עניין הסגולה, ואמר בשיעורו: "ימים אלו, הם ימים של כח גדול של פרנסה. וזה הזמן, שהקב"ה הוריד לבני ישראל את המן. והמן, מסמן את הברכה והשפע של עם ישראל".

"אך עלינו לדעת מהיכן מגיע השפע של המן", המשיך הרב פינטו, "אנשים רבים בימים אלו, יודעים את הסגולה של לימוד פרשת המן, ולומדים בדבקות את הפרשה של המן. אבל מהיכן באה הברכה של המן, להוריד פרנסה לכלל עם ישראל?".

הרב פינטו המשיך: "הנה מובא בפסוק (דברים ח ג) "ויענך וירעיבך ויאכילך את המן" וגו' "למען הודיעך כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם, כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם". והנה קשה, היה צריך להיות כתוב, כי לא על הלחם מן הארץ יחיה האדם, רק על לחם מן השמים יחיה האדם, כמו שהמן ירד, לחם מן השמים. ומהו הכוונה באומרו, "כי על מוצא פי ה' יחיה האדם".

"והנה על פי דברי רבנו ה"חתם סופר" זצוק"ל, מובנים הדברים. שהמן נשתלשל על ידי ההגדה והלימוד של הקב"ה ולכן דקדק הכתוב ואומר, "כי על פי מוצא פי ה' יחיה האדם". כי על ידי שהקב"ה הוציא מפיו התורה, מאות הדיבור, יורד כל השפעות טובות וברכות. ולכן קראו הכתוב "והמן כזרע גד הוא" ודרשו חז"ל (יומא עה) מלשון הגדה, שמגיד להם לישראל וכו'".

הרב פינטו הוסיף להסביר: "והנה יוצא מדברי מאורם של ישראל, שכל הכח של הפרנסה של המן יורד ויורד מהלימוד של התורה, שהקב"ה לומד בשמים, מושפע מזה כח המן וכח הפרנסה של האדם, מכח לימודו של הקב"ה. ולכן כאשר אנו לומדים תורה בדבקות, רבותינו הקדושים חידשו במסורת, מדור לדור בקבלה ובחזרה, שהקב"ה לומד עם האדם את תורתו. וכאשר אנו לומדים את פרשת המן בימים אלו, הקב"ה בשמיים לומד איתנו את פרשת המן, ומושפע על ידי לימוד הקב"ה שפע של פרנסה לאדם ולעולם".

"ויותר בשבת שירה, אשר הכח בה הוא כח גדול ביותר. וכאשר האדם לומד תורה בקדושה בשבת, גורם שיושפע שפע וירד לעולם השפע בדמות של פרנסה גדולה, איש על פי כחו ועל פי הבנתו".

לסיום אמר הרב פינטו: "עלינו לחזק ולהוסיף, שבכל שבת כח ספר דברים בדבקות, מוריד שפע מן השמים של פרנסה ושל לימוד עם פמליה של מעלה, ושפע מושפע מכל העולמות. באהבה מרובה ובצפייה ששערי שמים יפתחו לכלל ולפרט".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully