וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברותא של הרב: קבלו את חתן התנ"ך הטרי של גרמניה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

25.1.2024 / 17:59

מאות תלמידים מרחבי גרמניה השתתפו בחידון התנ"ך כשלשלב הגמר עלו 45 נערים שהשתתפו במבחן הפומבי. בסיומו הוכרז על הנער נתן ווירובניק מפרנקפורט כחתן התנ"ך של גרמניה לשנת תשפ"ד

מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך. ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה,
מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך/ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה

מאות ילדים ונערים תלמידי מוסדות היהודיים מרחבי גרמניה השתתפו בחידון התנ"ך של גרמניה לשנת תשפ"ד כשלשלב הגמר עלו 45 ילדים ונערים. חידון התנ"ך המתקיים זו השנה השלישית בגרמניה נערך ביוזמת הסוכנות היהודית ובשיתוף 'ועידת רבני אירופה'. הזוכים ישתתפו בחידון התנ"ך העולמי שיתקיים בירושלים.

בתום המבחן הפומבי שהתקיים בבית 'ועידת רבני אירופה' במינכן הוכרז על הנער נתן ווירובניק מפרנקפורט כחתן התנ"ך של גרמניה. למקום השני הגיעו; שמואל וקסלר ממינכן ובנימין טוטאייב מדיסלדורף. שמואל רובין בן ה-12 מברלין זכה במקום השלישי. את המקום הרביעי חלקו שניים; עמנואל ויינברג מקלן ויונתן פרנקל מהעיר מינכן. במקום החמישי זכה הארי קרז'נר מלייפציג. חתן התנ"ך של גרמניה, נתן ווירובניק, חניך בית הספר היהודי בפרנקפורט, לומד בחברותא עם יו"ר רבני גרמניה ורבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה'.

במעמד המיוחד השתתפו חבר השופטים; הרב אביחי אפל, רבה של מינכן הרב שמואל אהרון ברודמן, הרב אביגדור ברגאוז רב בקהילת מינכן העוסק רבות בקירוב, סגן הרה"ר לברלין הרב דוד גרנץ, ראש מטה נשיא הועידה השותף והמארח מר גדי גרוניך מנכ"ל קרן הועידה, וצוות מורים ליהדות מרחבי גרמניה.

בטקס מרשים שהתקיים לאחר מכן בבית הכנסת הגדול "אוהל יעקב" במינכן הוענקו פרסים לשבעת הזוכים בחמשת המקומות הראשונים. הטקס התקיים בחסות ראש עיריית מינכן דיטר רייטר ונשיאת הקהילה היהודית במינכן ובוואריה עילית ד"ר שרלוט קנובלוך.

הרב אפל אמר בטקס כי "חידון התנ"ך המתקיים בשנה זו בעוצמה בכמות ובאיכות הזו היא הגשמת חזון החייאת העצמות היבשות של דורנו. אנחנו חייבים להבין כי חלק מהילדים שהגיעו לשלב הגמר הם בנים להורים שספר התנ"ך היה במקרה הטוב מונח בארון ובמאמץ עצמאי ועילאי מתוך אמונה יוקדת הם החליטו להשתתף ולשקוד על לימוד התנ"ך יומם ולילה". ערב קודם קיים הרב אפל בבית החינוך ע"ש יאנוש קורצ'ק במינכן ערב חיזוק לנערים ותפילות למען יושבי ארץ ישראל שנאמרו בהתרגשות רבה.

מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך. ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה,
מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך/ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה
מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך. ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה,
הזוכה בחידון התנ"ך/ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה

בדברי ברכה ששיגר נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט בפתיחת מהדורה מיוחדת של סידור תפילה מתנת 'ועידת רבני אירופה' למשתתפים כתב הגר"פ גולדשמידט; "כפי שלמדתם התפילה היא חלק בלתי נפרד מהתנ''ך. בספר בראשית - האבות והאמהות מתפללים שוב ושוב. בספר שמות - בני ישראל מתפללים ומשה רבנו מתפלל, בספר שמואל - חנה מתפללת ודוד המלך מתפלל. וכך עוד רבים, מלכים, נביאים ואנשי העם כולו מתפללים בהזדמנויות שונות.

"בזמנים של קושי וצרה, בזמנים של שמחה והצלחה, תפילות של בקשה ותפילות של שבח והודאה, תפילות של יחיד ותפילות של הציבור. התנ''ך הוא דבר אלוקים לעם ישראל ולעולם, והתפילות הן המילים שלנו אל אלוקים. חכמינו אנשי 'כנסת הגדולה' תיקנו לנו את התפילות אשר אותן מתפללים היהודים לאורך כל הדורות".

הגר"פ גולדשמידט סיים את ברכתו; "בהערכה רבה על השקעתכם בלימוד התנ''ך והשתתפותכם בחידון האיזורי כאן במינכן, אנחנו מברכים אתכם ומעניקים לכם שי מיוחד זה - סידור תפילה מתנת 'ועידת רבני אירופה' אשר בעזרתו תוכלו להמשיך את מסורת הדורות".

מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך. ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה,
מאות תלמידים מרחבי גרמניה בחידון התנ"ך/ליובוב מאוירינה ואולגה קוטליצקה

מר גרוניך אמר כי "חידון התנ"ך אינו רק תחרות, אלא משמש גם ככלי לקידום החוסן הרוחני. במיוחד בתקופה מורכבת זו בה אנו מתמודדים עם אתגרים וסבל, היא נותנת לנו תקווה, נחמה והבטחה מהקב"ה שידריך אותנו בתקופה קשה זו".

ד"ר קנובלוך אמרה כי: "הנחלת המסורת היהודית ובעיקר ידיעת התנ"ך, היא המשימה היפה והחשובה ביותר של הקהילה היהודית. אני גאה לתמוך במטרה הנעלה הזו".

דברי ברכה חמים למתמודדים שיגרו; השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, ויו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully