וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבי יואל פינטו בשיעור בדרום: מה התפקיד שלנו במלחמה?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

28.1.2024 / 17:59

בשיעור ייחודי שקיים באשקלון, רבי יואל משה פינטו, בנו וממשיך דרכו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, תהה כיצד אנחנו - אזרחי ישראל ויהודי העולם - יכולים לסייע מבחינה רוחנית ואישית. צפו בדבריו

114 יום למלחמה והסוף עדיין לא נראה באופק. למעלה מ-1,400 נרצחים, 136 חטופים שעדיין נמצאים בעזה, והקרבות עדיין בעיצומם. רבים שואלים, מה התפקיד שלנו כעת, וכיצד אנחנו - אזרחי ישראל ויהודי העולם - יכולים לסייע מבחינה רוחנית ואישית.

בשבוע שעבר התקיים שיעור ייחודי באשקלון, של רבי יואל משה פינטו, בנו וממשיך דרכו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. השיעור כולו נסב בשאלה: מה התפקיד שלנו כעת. והתשובה - הייתה מפורטת ומעצימה. צפו בשיעור המלא.

בראשית הדברים אמר רבי יואל משה פינטו כי "אמנם יש חזית אחת שבה יש אנשים שנלחמים נגד האויב, שברור מה הקדוש ברוך הוא מצפה מהם שיעשו, אבל אנחנו, היהודים שלא נמצאים שחזית, אלא כאן בעורף, מה ה' מבקש שנעשה? מה מוטל עלינו לעשות בעת הזו?".

הוא הסביר כי "יש דתות שהדרישות מהאדם הן מאוד רחבות, והן מבקשות מהאדם להיות טוב, לעשות חסד, לא להתנהג בצורה אכזרית, אבל הדת היהודית, התורה של עם ישראל, היא לא כזאת שנותנת מצוות רק כלליות, התורה מצווה עלינו בפרטי פרטיות, מה צריך לעשות בכל מקרה ומקרה".

לדבריו, "יש לנו סדר לשנים רבות, לכל החיים. לכל שנה יש סוג מסר אחר. יש שבעה ימים, יש שבת, לכל שעה ושעה ביום - יש מצווה אחרת שרלוונטית לה. אז בשעה קשה כזו, שעם ישראל נמצא בצרה, צריך להבין הייטב, מה הקדוש ברוך הוא מבקש מאיתנו לעשות בשעה קשה זו".

רבי יואל פינטו הציג את הדרך שדרכה ניתן לדעת את התשובה הנכונה: "כמובן, הדרך הכי פשוטה והכי בטוחה שמסורה לנו מאבותינו, איך ללמוד מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו - היא להביט בפרשת השבוע, לראות מה קורה בפרשת השבוע, מה הם התהליכים שקורים בפרשה, מה המאורעות שקורים בפרשה, ולנסות לראות מה הנמשל שלהם לימינו אנו, ומה אנחנו צריכים ללמוד מהם לפרקטיקה שלנו".

הוא הרחיב על פרשת השבוע - פרשת בשלח, שבה התורה מספרת לנו על יציאת מצרים ועל "המלחמה הראשונה בהיסטוריה" של ישראל כעם, כדבריו של הרב פינטו, וסלל את הדרך הפרקטית לכל אחד ואחת מאיתנו, כיצד להתנהג בימים אלו. צפו בשיעור המלא.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully