וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת רבני פולין בישראל: "מטלטלת כל נפש"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

18.2.2024 / 17:59

משלחת יהדות פולין בראשות רבה הראשי וחבר הועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה" הרב מרדכי שודריך הגיעה לישראל לביקור הזדהות נפגשו עם פצועים ומפונים. חברי המשלחת קיימו מפגשים עם לוחמים בדרום ובצפון, נפגשו עם משפחות החטופים ונועדו עם הנשיא הרצוג

בווידאו: משלחת רבני פולין בביקור בישראל/יח"צ

משלחת של יהדות פולין בראשות רבה הראשי וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך סיימה בסוף השבוע ביקור הזדהות בישראל. חברי המשלחת סיירו בישובי עוטף עזה, ביקרו פצועים, שוחחו עם מפונים. קיימו מפגשים עם חיילים בבסיסי צה"ל בדרום הארץ ובצפונה ונפגשו עם משפחות החטופים. בשל הקשיים במעבר אוניות בתעלת סואץ והעיכוב הצפוי במשלוח הביאו עימם חברי המשלחת ביגוד מיוחד ללוחמים שנרכש בפולין.

בביקור השתתפו; יו"ר איגוד המכון ההיסטורי היהודי בפולין פיוטר וישליצקי. נציג הקהילה היהודית לתקשורת המקוונת עם העם הפולני קוסטק גברט. סגן נשיא הקהילה היהודית בורשה וראשי ארגונים יהודיים.

משלחת רבני פולין בישראל. יח"צ,
משלחת רבני פולין בישראל/יח"צ

במהלך ביקורם נועדו חברי המשלחת לשיחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. הרב יחיאל וסרמן ראש המערך לשירותים רוחניים בתפוצות לשעבר. הרב זאב שוורץ מייסד ומנכ"ל ארגון 'תורה מציון'. בני משפחת דנציג שבנם אלכס יליד פולין נמצא בשבי החמאס בעזה ועם בני משפחת גלגן שבנם ידין מחלים מפציעה קשה בקרבות בעזה.

הרב שודריך אמר כי "ראינו את החורבן וראינו את המראות הקשים של אחינו ואחיותינו. חורבן של נרצחים. משפחות שנגדעו ובתים שנהרסו ונשארו בדממה חותכת וזועקת. התחזקנו מאוד נוכח כוח ההישרדות של המשפחות והתושבים.

משלחת רבני פולין בישראל. יח"צ,
משלחת רבני פולין בישראל/יח"צ

"אנחנו נושאים מידי יום ביומו בכל תפילה למען הצלחת עם ישראל. לרפואת הפצועים. למען שובם של החטופים. ראינו כיצד עם ישראל, חיילים ,שוטרים ואנשי ביטחון, אמיצים חדורי אמונה בצדקת הדרך וברצון לנצח את הרוע ואת האויב וזכינו במעט להקל על הלוחמים האמיצים.

"אנחנו שבים לפולין מרגישים ויודעים שעוד רבות נחשוב ונרגיש וננסה להבין את הקורה והמתרחש וחשים בעומק לבבנו והבנתנו שזו העת לאחדות, זו העת לחזק את תושבי ישראל, לתרום ולעשות הכול למען חיזוק החיים והאחדות כי רק כך גם אנו כאן נישאר חזקים ואיתנים מול האנטישמיות הצומחת".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully