וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: לכל אדם יש עשרה ניסיונות קיומיים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

14.2.2024 / 17:59

מנהיג שובה ישראל מרבה להתייחס בשיעוריו לניסיונות של כל אדם, שעלול להתיקל בדלת סגורה: "אדם לפעמים בחיים מגיע למצב שאיפה שהוא פונה - הדלת פשוט סגורה". צפו בדבריו המלאים של האדמו"ר

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מרבה לחזור בשיעוריו ולומר, שלכל אדם בעולם יש 10 ניסיונות קיומיים, כלומר, ניסיונות שבהם הוא יראה דלת סגורה ויהיה לו מאוד קשה בהם. ככה הוא מצטט מגדולי החסידות.

‏לדבריו של הרב פינטו, "אדם לפעמים בחיים מגיע למצב שאיפה שהוא פונה - הדלת פשוט סגורה, הוא מנסה ללכת ימינה - הוא נכשל, הוא מנסה שמאלה וגם שם הוא נכשל, בכל מקום הוא נכשל. זה ניסיון קיומי, ולכל אדם יש עשרה ניסיונות כאלו בחיים".

‏"וצריך לדעת", הוסיף הרב פינטו, "אם אדם בכל זאת מצליח לעמוד בניסיון הקיומי - הרי שהוא יעלה למקום מאוד גבוה, ואם הוא חלילה יישבר ולא יצליח לעבור את הניסיון הקיומי הרי שהוא ישאר למטה ולא יגיע לייעוד האמיתי שלו בחיים".

‏לדבריו: "אם נכשלת בניסיון קיומי - לעולם לא תגיע לאן שהיית צריך להגיע", אמר הרב פינטו והוסיף: "ולכל ניסיון קיומי - יש תאריך מדויק, מתי הוא יתחיל ומתי הוא יגמר. לא יעזור לאדם כלום, לכל ניסיון קיומי יש תאריך, וכשהתאריך פג - הניסיון מסתיים".

‏לסיום אמר הרב פינטו: "הדרך להתמודד עם ניסיונות קיומיים - היא תפילה, פשוט להתפלל לקדוש ברוך הוא שייתן לנו כוח להתמודד ולהצליח בניסיונות הקיומיים והקשים".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully