וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצימאון גדול, אסור לנו לעמוד מהצד"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 11:28

רב- סרן במיל', הרב קובי וולק, הוא קצין ביחידת מרעול לאיתור נעדרים, שהוקפץ ב7.10, בוקר שמחת תורה. דווקא שם, בלב התופת והזוועות, הוא גילה את אחת מנקודות האור, בהן הבטיח לטפל מייד כשישוחרר, במסגרת תפקידו כמנכ"ל עמותת דרך עמ"י

הרב קובי וולק 2. עודד הרוש,
כלל לא הופתע מהכותרות לאחר ה-7 באוקטובר. הרב קובי וולק/עודד הרוש

"ציציות הן הפריט המבוקש ביותר בקרב לוחמי צה"ל", זעקו בתדהמה הכותרות, מעט לאחר שהחלה הלחימה במסגרת מלחמת 'חרבות הברזל', אבל את הרב קובי וולק, מנכ"ל עמותת דרך עמ"י, הן כלל לא הפתיעו.

דרך עמ"י, הארגון שהרב קובי עומד בראשו, הינו ארגון להעמקה בזהות יהודית על שם גיבור ישראל סא"ל עמנואל מורנו. לארגון פרויקטים רבים ברחבי הארץ, כגון: בתים יהודים, מדרשת גפן לבנות בתל אביב, בית מדרש לצעירים ברובע היהודי בירושלים וכו' (לאתר העמותה) אך פרויקט הדגל של הארגון הינו "פרויקט הסטודנטים" אליו מתמודדים מידי שנה כ-3,000 סטודנטים ומתוכם מתקבלים לתכנית כ-1,300. השנה, עם פרוץ אירועי השבעה באוקטובר, שולש מספר הפניות לשיא שלא הכירו לפני בעמותה והשנה הוא עמד על כמעט 5,000 מתמודדים, שמתוכם התקבלו רק 1,500, לא מחוסר התאמה, נטו משיקול כספי.

"שיערנו לעצמנו שתהיה עלייה בביקוש לפרויקט ולסטודנטים שמעוניינים להעמיק בזהות יהודית ולהתחבר למקורות ולשורשים, אבל לא שיערנו שזה יהיה עד כדי כך" אמר לנו הרב קובי וולק, "אך אני חייב להודות בצער, שהעובדה שרק משיקול כספי לא יכולנו לקבל את רובם ככולם אינה מניחה את דעתי...כואב לי כל כך על כל אותם סטודנטים שרצו השנה להתחבר יותר למקורות דרך אחד מהמרכזים שלנו, אך נאלצנו להשיב אותם ריקם בגלל מצוקה תקציבית. הצימאון גדול ואני מרגיש שבשעה זו אסור לנו לעמוד מהצד עד שנוודא שהרוונו צימאונו של כל דורש".

חייל צה"ל מתפלל, צפון רצועת עזה, 15 באוקטובר 2023. אבי רוקח
חייל צה"ל מתפלל, צפון רצועת עזה, 15 באוקטובר 2023/אבי רוקח

פרויקט הסטודנטים של עמותת דרך עמ"י הינו פרויקט המאפשר לכל סטודנט/ית להגיע מידי שבוע לארבע שעות לימוד שבועיות באחד ממרכזי העמותה ברחבי הארץ, במסגרתם הוא לומד ומעמיק בארון הספרים היהודי, במורשת היהודית וכן משתתף בסיורים ושבתות בירושלים ובאתרי מורשת ובגינם הסטודנט/ית זכאי/ת למלגה של עד 10,000 ₪.

כאמור, השנה, וכנראה לאור אירועי שמחת תורה, הביקוש לפרויקט גדל משמעותית אך לעמותה לא היה די את הכיס העמוק כדי לקבל את כולם.

"בימים אלה, וכדי לאפשר לעוד ועוד סטודנטים לקחת חלק בפרויקט החשוב הזה, יצאנו בימי גיוס לציבור הרחב. אנחנו יודעים שהציבור שבע מתרומות, אך משימת בניית הרוח של העם הזה היא מהחשובות ביותר והיא שבונה את החוסן הלאומי שלנו, שכולנו הבנו כמה חשוב הוא בחירום ובפרט בעיתות משבר".

שאלנו את הרב קובי מה ההסבר שלו לכך שדווקא אירוע קשה כמו שעברנו בשמחת תורה גרם לאנשים לרצות ולהעמיק במקורות וזאת היתה תשובתו:

"אירועי שמחת תורה תשפ"ד השמיטו את הקרקע מתחת לרגליים של רבים מאיתנו, הרבה גישות וקונספציות נסדקו ולצד זאת, האנטישמיות הגוברת בעולם, הם שלדעתי עוררו יהודים רבים בארץ ובעולם לרצות ולהעמיק במורשתם מתוך הבנה שלא נוכל לברוח ממנה וההיפך, המורשת הזאת היא מקור גאוותנו והיא המכנה המשותף הרחב ביותר לעם הזה ומוטב שנעמיק במחבר מאשר במפלג, שיש שיגידו שהוא זה שהביא אותנו לרגע משבר זה".

לסיכום אמר הרב וולק: "צריך אבל לזכור שמשבר הוא גם הזדמנות, הזדמנות לצמיחה, בזה אנחנו עסוקים בעמותת דרך עמ"י- להעמיק שורשים כדי שהעץ הזה ימשיך לצמוח ויהיה איתן בכדי לעמוד בכל סופה".

לתרומה לעמותה ולצפייה בסרטון הסבר קצר של הרב קובי וולק, מנכ"ל עמותת דרך עמ"י לחצו כאן>>

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully