וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק וברכות: יהודי מקסיקו קיבלו את פני הרב פינטו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

19.2.2024 / 17:59

מנהיג קהילת "שובה ישראל" הגיע לביקור מיוחד במדינה, סייר בבתי הכנסת בקהילות השונות ונפגש עם רבנים וראשי הקהילות, פוליטיקאים, אנשי ממשל ואנשי עסקים. צפו

בווידאו: הרב פינטו מבקר במקסיקו/יח"צ

אלפי יהודי מקסיקו סיטי קיבלו את פניו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו - מנהיג קהילת "שובה ישראל" שהגיע לביקור מיוחד.

הרב פינטו סייר בבתי הכנסת בקהילות השונות, נפגש עם רבנים וראשי הקהילות, פוליטיקאים, אנשי ממשל ואנשי עסקים.

הרב פינטו במקסיקו. יח"צ,
הרב פינטו במקסיקו/יח"צ

"הקהילה היהודית במקסיקו סיטי היא מהקהילות המיוחדות בכל אמריקה", אמר הרב פינטו, "בהנהגת הרבנים החשובים, נבנה פה דור של תורה ויראה. אנשים שמקדשים שם שמים".

הוא התייחס למצב הביטחוני בישראל ולטבח שקיימו מחבלי החמאס ב-7 לאוקטובר, לדבריו, "'כל ישראל ערבים זה לזה', אם יהודי ארץ ישראל נמצאים בצער ובצרה, אז גם אנחנו כאן ובכל מקום אחר בעולם - צריכים להצטער", הוסיף.

לדבריו של הרב פינטו, "העולם כולו עובר תהפוכות. בביטחון, בפרנסה, בבריאות, בהכל. הקדוש ברוך הוא - מסדר את העולם מחדש, לקראת ביאת המשיח. ולכן, מי שעכשיו יתפוס את עצמו ויתחזק, ויתקרב לה' וירבה אור ואהבת חינם - הוא יזכה לגאולה אמיתית".

במסע החיזוק במקסיקו סיטי התלווה אל הרב פינטו, אחיו הרב מנחם פינטו, אשר מלווה שנים רבות את מוסדות "שובה ישראל".

במהלך שהותו במקסיקו סיטי, נפגש הרב פינטו עם נשיא קהילת "הר סיני" - הקהילה הסורית, אלברטו קיציק וסגנו סלבדור דניאל. כמו"כ נפגש עם איש העסקים מקס אל מן אראזי ואנשי העסקים ממשפחת עטיה.

בווידאו: הרב פינטו במקסיקו/יח"צ

הרב פינטו נפגש גם עם הרב שלמה טאוויל והרב אלחרר, ועם הזמר משה פרץ ששהה במקום לסבב הופעות בקהילות היהודיות.

כמו"כ, במהלך מסע החיזוק התקיימה פגישה חמה ולבבית בין האדמו"ר הרב פינטו לבין פאקו סרוונטס - נשיא הוועדה לתיאום עסקים בממשלת מקסיקו, אשר כיבד והעריך מאוד את הרצון לשיתוף פעולה למען יהודי מקסיקו.

בנוסף, התקיימו שיעורי תורה רבים והרב פינטו קיבל קהל רב לברכה, ייעוץ והדרכה לחיים. ממקסיקו נחת הרב פינטו במיאמי, שם הוא שוהה בימים אלו, תוך מסירת שיעורים בבתי המדרש של "שובה ישראל" הפזורים ברחבי פלורידה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully