וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים ריגשו: זו הפעם הראשונה ששמרנו שבת

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

21.2.2024 / 17:59

עשרות משפחות שקרוביהם נחטפו לעזה - שמרו בפעם הראשונה את השבת • שי וינקרט אביו של עומר וינקרט שנחטף מהמסיבה ברעים: "הייתה לי שבת קסומה. שבת ראשונה בחיי שאני שובר שבת כהלכתה. קיבלתי ערכות שבת שילוו אותי בשבתות הבאות. תתפללו על הבן שלי"

בווידאו: עשרות משפחות של חטופים ישראלים שמרו שבת לראשונה/יח"צ

גל של התחזקות והתקרבות למסורת בעקבות המלחמה: בשבועות האחרונים, החלו עשרות משפחות של חטופים וחטופות לשמור שבתות כהלכתן.

"זו הפעם הראשונה בחיי ששמרתי שבת - ואני פשוט מתרגשת", סיפרה הזמרת והשחקנית אסתר קסטרו, שבן משפחתה נחטף לעזה.

שי וינקרט אביו של עומר וינקרט שנחטף מהמסיבה ברעים הוסיף בהתרגשות: "אין לי מילים מלבד לומר תודה, הייתה לי שבת קסומה. זו הפעם הראשונה בחיי שאני שובר שבת כהלכתה. קיבלתי ערכות שבת שילוו אותי בשבתות הבאות. 'ושמרו' - ארגון פשוט למופת. ריגשו אותי מאוד. ובבקשה ממכם - תתפללו על הבן שלי - עומר בן ניבה, שיחזור מהר הביתה".

גם אלי שטיוי, אביו של עידן שטיוי שחטוף בעזה התרגש לשמור שבת בפעם הראשונה בחייו, לזכותו של בנו ששבוי על ידי חמאס, "השבת הזכירה לי את הסיפורים של אמא שלי על השבתות שלה כשהייתה ילדה. היה מרגש", הוא סיפר, "אני לוקח את הנושא של השבת ללב, לזכותו של הבן שלי".

לדבריו, "אף אחד לא יכול להבין את התחושות הקשות שלנו, אירוע מטורף שלוקחים לנו את הילדים, אני מנסה לשמור על השפיות שלי ואקח מעכשיו את השבת ללב לזכות הבן שלי. תודה לכם ארגון 'ושמרו' על ערכות השבת שהבאתם לנו".

"לא קל להתחיל לשמור שבת", מוסיף אייל כהן שגיסו נמצא בשבי החמאס מאז ה-7 באוקטובר, "זה תהליך, ואני מאמין שנצליח בו, ובזכות זה כל החטופים ישוחררו בקרוב", הוסיף.

בווידאו: עשרות משפחות של חטופים ישראלים שמרו שבת לראשונה/יח"צ

מי שמלווה את משפחות החטופים על בסיס יומיומי - הוא ארגון "ושמרו" שמלווה בשנים האחרונות אלפי משפחות המבקשות לשמור את השבת. "הקשר נוצר בחודשים האחרונים", מסביר אבי בן ישראל, יו"ר ומייסד "ושמרו", "עשרות משפחות של חטופים וחטופות התכנסו יחד לשבת שלימה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. שבת מופלאה שאורגנה על ידי "קשר יהודי". אחת השבתות המרגשות בחיי, בכל סיטואציה זלגו לי דמעות מהעיניים".

יוזמת השבת היא שלי שם טוב, אמו של החטוף עומר שם טוב. "המטרה", מסבירה שם טוב, "לאפשר למשפחות שמעולם לא שמרו שבת - לחוות מהי שבת אמיתית וטהורה כהלכתה. והיה פשוט מרגש. משפחות שלימות ביקשו להמשיך גם בביתם את שמירת השבת", הוסיפה.

בארגון 'ושמרו' יחד עם 'קשר יהודי' מלווים את שומרי השבתות באופן יומיומי, "מעבר לכך שאנחנו מעניקים להם ערכות שבת שכוללות הכל - כדי שיוכלו לשמור את השבת, אנחנו גם מלווים אותם, מצמידים להם רב או רבנית כדי שיסייעו להם עם תשובות לכל שאלה", מוסיף אבי בן ישראל, לדבריו, "הכל בזכות עם ישראל ששותף ליוזמה המרגשת הזו".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully