וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמין ומטעמים אזריים מסורתיים: כך חגגו היהודים את ניצחון הנשיא

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

21.2.2024 / 17:59

במסדרון המוביל לבית הכנסת, התנוססה תמונתו של הנשיא - ופרחים חיים בגווני אדום - לבן הפכו את המעבר לחגיגי ופרחוני | לאחר התפילה יצאו ההמונים מהיכל התפילה ועברו לאולם הקידושים, שם הם המשיכו את החגיגות יחד עם מיטב המטעמים המקומיים

בית הכנסת בקהילה. באדיבות הקהילה היהודית באקו,
בית הכנסת בקהילה/באדיבות הקהילה היהודית באקו

בית הכנסת של הקהילה הגיאורגית ספרדית בבאקו בירת אזרבייג'ן - היה עמוס בבני אדם בשבת האחרונה. אווירה חגיגית מילאה את החלל המפואר. יהודי הקהילה התאספו עבור מטרה לא שגרתית: לחגוג את ניצחונו של נשיא אזרבייג'ן המכהן אילהם אלייב, שנבחר לכהונה נוספת של שבע שנים.

החיבור בין יהודי אזרבייג'ן לנשיא אלייב - מעורר קנאה. הנשיא מצידו, במשך כל שנות כהונתו פעל להפרחת היהדות המקומית, ומנגד - היהודים מהללים אותו ומודים לו. "התאספנו כאן לחגוג ניצחון נוסף של הנשיא", אמר רב הקהילה הרב זמיר איסייב, "יש לנו הכרת הטוב אליו. הוא אהוב היהודים ואהוב ישראל".

במסדרון המוביל לבית הכנסת - התנוססה תמונתו של אלייב, ופרחים חיים בגווני אדום - לבן הפכו את המעבר לחגיגי ופרחוני. לאחר התפילה יצאו ההמונים מהיכל התפילה ועברו לאולם הקידושים, שם הם המשיכו את החגיגות יחד עם מיטב המטעמים המקומיים, חמין, יין ומאכלים אזריים מסורתיים, כדוגמת הפיליאף והקוטאב.

ילדי הקהילה. באדיבות הקהילה היהודית באקו,
ילדי הקהילה/באדיבות הקהילה היהודית באקו
הרב איסייב. באדיבות הקהילה היהודית באקו,
הרב איסייב/באדיבות הקהילה היהודית באקו

בשעת השיא, נשא כאמור דברים הרב איסייב, שבחר להניח זרקור של אור דווקא על הקשר המיוחד בין מדינת ישראל לאזרבייג'ן בהובלתו של הנשיא.

"מדינת ישראל נמצאת באחת התקופות הקשות ביותר בתולדותיה. מחבלי החמאס רצחו באכזריות את מיטב בניו ובנותיו של העם היהודי. ודווקא עכשיו, אזרבייג'ן מעצימה את הקשרים עם ישראל", אמר רב הקהילה, לדבריו, "בעוד מדינות בעולם בוחרות לבקר ולתקוף את ישראל, הנשיא אלייב מוביל קו נדיר, של חיבוק אמיץ לישראל ובכלל לכלל יהודי העולם".

הקשר בין המדינות לא נותר בזירת המילים והשיח, אלא התעצם לאחרונה עם יסודות ביטחוניים כלכליים ועמוקים. כזכור, למרות המצב הביטחוני בישראל, בינואר השנה ייצאה אזרבייג'ן יותר מ-523.5 אלף טון נפט לישראל. כך, ישראל תפסה את המקום הראשון בסך יצוא הנפט של אזרבייג'ן בחודש האחרון כ 36% מיצוא הנפט שלה.

ילדי הקהילה. באדיבות הקהילה היהודית באקו,
ילדי הקהילה/באדיבות הקהילה היהודית באקו

רק לפני כמה ימים, בשולי ועידת הביטחון במינכן, התקיימה פגישה בין הנשיא אלייב, לנשיא יצחק הרצוג. במהלך השיחה הוחלפו דעות על שיתוף פעולה בין אזרבייג'ן לישראל בתחומים שונים, צוינה פעילות הוועדה הבין-ממשלתית ונדונו בהרחבה הקשרים המסחריים, הכלכליים, התרבותיים וההומניטריים. עוד הודגש, כי תחילת פעילותה של שגרירות הרפובליקה של אזרבייג'ן במדינת ישראל - נתנה תנופה לפיתוח היחסים הבילטרליים.

"דווקא כאן, במקום הקדוש הזה, בבית הכנסת, אנחנו רוצים לברך את הנשיא אלייב, שימשיך להפיץ אור בעולם. תודה לך אדוני הנשיא על המסירות למען הקהילות היהודיות בבאקו. בזכותך הקהילה פורחת באופן מעורר השראה, באיכות ובכמות. תודה לך", סיים הרב איסייב את דבריו, וההמון מחא כף בהתרגשות.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully