וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה שלימוד התורה חשוב לא פחות מגיוס לצה"ל

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

25.2.2024 / 17:59

למרות ההערכה האדירה שיש לנו לחיילי צה"ל - עדיין תלמידי הישיבות שעמלים בתורה הקדושה - יש להם חלק בלתי נפרד מהצלחת המערכה הבטחונית, מסביר הרב שי טחן. צפו בדבריו המלאים

בווידאו: דבריו של הרב שי טחן/יח"צ

בימים אלו שוב עולה השיח על שולחן הדיונים סביב גיוס בני הישיבות וערך לימוד התורה.

אנחנו צריכים להבין, מסביר הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, כי למרות ההערכה האדירה שיש לנו לחיילי צה"ל - עדיין תלמידי הישיבות שעמלים בתורה הקדושה - יש להם חלק בלתי נפרד מהצלחת המערכה הבטחונית.

לדבריו, נכון, לא תמיד אפשר להבין זאת, כי ערך לימוד התורה הוא נסתר ולא גלוי, אבל דווקא את הנקודה הזו אנחנו לומדים מפרשת השבוע, פרשת תצווה.

הרב טחן הביא את דברי הזוהר הקדוש שמדבר על כך שבמשכן היו שני מזבחות, המזבח החיצוני שעליו הקריבו את הקורבנות ועל ידי כך כיפרו על העוונות ועל החטאים, והמזבח הפנימי שעליו הקטירו קטורת.

הזוהר הקדוש מסביר שתפקידו של המזבח הפנימי הוא למנוע מראש את החטאים, על ידי הקטרת הקטורת. כלומר שהמזבח הפנימי מונע מהאדם לחטוא, ועל ידי כך הוא לא נצרך להקריב קורבנות במזבח החיצוני.

מסביר הרב טחן, שזה שמכאן למדים גם את ערך לימוד התורה. נכון, יש את מה שגלוי לנו מול העיניים, ויש את מה שנסתר. ולמרות שלימוד התורה הוא עניין פנימי ונסתר עדיין אנחנו מבינים את כוחו הגדול, כמו המזבח הפנימי שהוא פנימי ונסתר, אבל עדיין אנחנו מבינים את כוחו הגדול, שלפעמים אפילו גדול יותר מהמזבח החיצוני הנראה והגלוי.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully