וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הסערה באירופה: הרבנים קיימו שחיטה מהודרת

בשיתוף שובה ישראל

22.2.2024 / 17:59

צוות רבני מרכז רבני אירופה ערכו במהלך השבוע האחרון שחיטה מהודרת למען יהודי אירופה • השחיטה מתקיימת ברקע הניסיונות לאסור את השחיטה הכשרה • הרב אריה גולדברג, מנכ"ל מרכז רבני אירופה: "נמשיך לספק בשר כשר ומהודר"

הרבנים מבצעים שחיטה מהודרת וכשרה. יח"צ,
הרבנים מבצעים שחיטה מהודרת וכשרה/יח"צ

ברקע נסיונות האיחוד האירופי לאסור את השחיטה היהודית, צוות של "מרכז רבני אירופה" מקיים בימים אלו שחיטה מהודרת בראשותם של הגאונים רבי יעקב דוד שמאהל דיין ד'שומרי הדת' באנטוורפן וחבר נשיאות רבני אירופה, והרב לוי יצחק כהן הכהן דיין בבית הדין של ועד רבני ליובאוויטש בפריז וחבר מועצת רבני אירופה.

לאור דאגת חברי מועצת רבני אירופה מעליית מחירי הבשר הכשר, דבר הגורם ליהודים רבים בקהילות הקטנות להיכשל חלילה, הוחלט בתקופה האחרונה למצוא פתרון ע"מ לשווק בשר כשר ומהודר במחיר מוזל, בעקבות כך החלו לקיים שחיטה מהודרת בפולין, שחיטה העומדת תחת הנחיות קפדניות ודקדוקי ההלכה, כך שהמוני יהודים מרחבי אירופה ייהנו מבשר איכותי ומהודר במחיר השווה לכל נפש, מהיצרן לצרכן.

ב"מרכז רבני אירופה" הקימו ועד שחיטה מיוחד עם רבני אירופה המובילים בתחום הכשרות המהודרת בראשות הגאון הרב אליעזר ליבר שנעעבאלג, רב ואב"ד 'מחזיקי הדת' בעדזשווער, אנגליה, הגאון הרב לוי יצחק קאהן חבר בי"ד רבני ליובאוויטש בפריז והגאון הרב יעקב דוד שמאהל, דיין "שומרי הדת" באנטוורפן.

רבני ועד השחיטה פיקחו מקרוב אחר מהלך השחיטה יחד עם שוחטים ותיקים ומנוסים וצוות בודקים ומשגיחים יראי שמים העוסקים במלאכה זו שנים רבות וידם רב להם בטיב השחיטה ודקדוקי ההלכה הקפדניים ביותר. בימים הקרובים הבשר יצא לשיווק בקהילות אירופה כך שהמוני יהודים ייהנו מבשר מהודר ואיכותי.

הפרויקט התקדימי מרכז ומנהל סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסי ביינהקר אשר השקיע מאמצים רבים להצלחת המיזם החשוב לתועלת הקהילות היהודיות ברחבי אירופה.

הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה אמר כי "נמשיך בכל האמצעים לפעול על מנת לאפשר את השחיטה הכשירה וזו תשובתינו לאיחוד האירופי שמנסה בימים אלה להצר את צעדי יהודים ולמנוע שחיטה כשרה. אנו נמשיך לספק בשר כשר ומהודר במחירים נוחים בכדי שכל יהודי ויהודייה יוכלו לשמור כשרות".

יצוין כי סערה פרצה בשבועות האחרונים בעקבות נסיונות האיחוד האירופי לאסור שחיטה כשרה. איגוד הארגונים היהודיים באירופה, EJA, למד בזעזוע עמוק על פסיקת בית המשפט לזכויות אדם כנגד זכויות האדם, חופש הדת והפולחן של היהודים והמוסלמים, וכתב כי, "הקביעה המשתמעת של פסק הדין המעוות היא שזכויותיהם של אזרחים אלה לחופש דת ופולחן פחותה אף מזו של בעלי החיים".

יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, התריע כי המגבלות החמורות על יהודים לחיות ע"פ אמונתם תוביל לפגיעה חמורה במרקם החיים ביבשת. "הדת היהודית היא דת שחומלת לא רק על בני האדם אלא גם על בעלי החיים והתקנות המחמירות של היהדות באשר לאופן ביצוע שחיטה כשרה, נועדו כדי להבטיח צמצום הסבל של החיות".

הרב מרגולין קרא לממשלות ולפרלמנטים השונים באירופה לנקוט מייד בכל הצעדים הדרושים על מנת לשנות את הפסיקה המפלה את היהודים והמוסלמים.

הרב אריה גולדברג מנכ"ל מרכז רבני אירופה המאגד למעלה מ-800 רבנים בקהילות היהודיות באירופה אמר כי, "זה מזכיר לנו ימים אפילים מלפני 80 שנה ונפעל בכל הדרכים העומדים לרשות הקהילות היהודיות וברוח ימי חודש אדר יהיה 'ונהפוך הוא'". יצוין כי גם פורום המנהיגים האירופאים למאבק באנטישמיות שהוכרז בחודש שעבר בכינוס שקיים ה-EJA באושוויץ, ובו 16 נשיאים ומנהיגים אירופאים כקנצלר אוסטריה לשעבר, סבסטיאן קורץ, ראש ממשלת צרפת לשעבר מנואל וולס, ראש ממשלת איטליה לשעבר, מתיאו רנזי, הנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין ואחרים, קורא לאיחוד האירופי, לממשלות ולפרלמנטים להבטיח את חופש הדת והפולחן של אזרחי היבשת.

בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully