וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר המצמרר שנולד בטוויטר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

3.3.2024 / 17:59

העיתונאית קרן נויבך צייצה מילים שכתבה היוצרת אסתר שמיר לזכר התצפיתניות שנרצחו, והיוצר עמירן דביר החליט להפוך אותן לשיר: "ביקשתי רשות מאסתר לנסות להלחין את המילים, ישבתי על הפסנתר וברוך השם, הלחן פשוט זרם לי". האזינו לביצוע

עוד לפני שתסתיים המלחמה בדרום, יש כבר כמה נקודות שכולם מסכימים עליהן. אחת מהן היא גבורת התצפיתניות והעובדה שהן ראו את האויב מתאמן ומתעצם, דיווחו לממונים עליהן אך נוכחו בתסכול כיצד ההתראות שהעבירו לא הופכות למידע שמציל חיים. באסון שמחת תורה נרצחו 16 תצפיתניות הי"ד, חמש עדיין בשבי האויב בעזה.

השיר החדש, נולד בכלל מציוץ בטוויטר: לפני מספר שבועות, שיתפה העיתונאית קרן נויבך מילים שכתבה היוצרת אסתר שמיר לזכר התצפיתניות שנרצחו. עמירן דביר שמע את הדברים והמילים נגעו לליבו, "ביקשתי רשות מאסתר לנסות להלחין את המילים, ישבתי על הפסנתר וברוך השם, הלחן פשוט זרם לי".

אסתר אהבה את הלחן, והשניים עבדו על הביצוע כדי לדייק אותו. החיבור עם ארקדי דוכין נולד עוד קודם, עמירן הציע לו להתארח לשיר אחר שלו. "כשהלחנתי את השיר על התצפיתניות, חשבתי שאולי הוא יתחבר יותר דווקא לשיר הזה, ואכן צדקתי".

עמירן דביר (50) אב לארבעה, שניים מהם נשואים, הוא יוצר וזמר חרדי. הוא עומד בראש הרכב מוזיקלי עסוק מאוד, ובזמן שנותר הוא פועל לקירוב לבבות בסדרה של מיזמים מוזיקליים מחברים.

עד כה הפיק שישה אלבומים וסינגלים רבים שהשתלטו על הפלייליסטים בתחנות הרדיו החרדיות, אך לא רק. הוא יוזם שיתופי פעולה עם אומנים ישראליים לא דתיים ששרים איתו טקסטים יהודיים מהמקורות. בין הסינגלים שהוציא בשנים האחרונות, יש כמה דואטים מעניינים: "נצור לשונך" - עם השחקן אורי ליזרוביץ, "אלי אתה ואודך" - עם שלמה גרוניך ושירים נוספים עם אריק סיני, ירמי קפלן ודוד דאור.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully