וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההופעות בוטלו, אבל הזמרים ניצלו את המלחמה לרגש ולחזק

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

6.3.2024 / 17:59

הזמרים החרדים מתגייסים למען החיילים והמפוני: הסופר סטאר היהודי מרדכי שפירא, שמתגורר בארה"ב הגיע 4 פעמים לישראל במהלך ימי המלחמה, כשגם אברהם פריד הופיע בפני חיילי צה"ל

מרדכי שפירא עם חיילי צה"ל. חיים כהן,
מרדכי שפירא עם חיילי צה"ל/חיים כהן

המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל הביאה לשינויים כלכלים דרמטיים. קטגוריות שלימות במשק נפגעו וחלקן חדלו מלהתקיים, בינהם; התרבות והמוזיקה.

הופעות מוסיקאליות רבות התבטלו והזמרים נותרו בעיקר בבית. אבל רובם ניצלו את החודשים האחרונים להופיע בפני חיילים בצפון ובדרום.

מרדכי שפירא עם חיילי צה"ל. חיים כהן,
מרדכי שפירא עם חיילי צה"ל/חיים כהן

"צריך לזכור", אומר מעוז עבדי, מפיק ומנהל אומנים בינלאומיים, "עולם התרבות והמוזיקה קיבל מכה קשה במלחמה. מעבר לעובדה שישנה בעיית התכנסות באיזורים מסוימים - לאנשים אין מצב רוח להגיע למופעי מוזיקה".

על מצבם של הזמרים מספר עבדי, "הרבה מאוד זמרים הפסיקו את ההופעות בתקופה הזו. אבל מי שהיה יצירתי - ידע כיצד להמשיך בפעילות המוסיקלית גם בתקופת המלחמה".

מעוז עבדי. חיים כהן,
מעוז עבדי/חיים כהן

אבל כאמור, הסיפור המרגש הוא ההתגייסות של הזמרים למען החיילים והמפונים. עבדי הוא מנהלו האישי של הסופר סטאר היהודי מרדכי שפירא, שמתגורר בארה"ב, "למרות ששפירא ממלא אולמות ענק בארה"ב גם בימים אלו, הבאתי אותו במהלך המלחמה 4 פעמים לישראל לימים ארוכים שבהם הוא הופיע מבוקר ועד לילה לחיילים בדרום ובצפון ובעיקר לחולים בבתי החולים השונים".

בקרב הזמרים הדתיים והחרדים - שפירא לא לבד. גם אברהם פריד הגיע לישראל להופיע בפני חיילי צה"ל, "זה עם ישראל במיטבו, זמרים שהם מהגדולים בעולם היהודי - כמו שפירא ופריד, עזבו את ביתם ומשפחתם לימים ארוכים כדי לשמח חולים, פצועים וחיילים", מסכם עבדי.

המלחמה גם הביאה לעולם פלייליסט מוזיקאלי שכולו אחדות ואהבת חינם, כי אין כמו לחבר על ידי צלילים ואין כמו להפיץ אהבת חינם מאשר על ידי שירים מלאי תקווה ואמונה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully