וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צוואה של חיילנו": חממה ובניון בשיר חדש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

12.3.2024 / 17:59

שיר חדש מבית היוצר של עובדיה חממה מתוך אלבום חדש שבדרך: "שיר שהולחן והוקלט לפני שנה בדיוק, בעולמנו הקודם, עם תחילת הקרע הגדול בעם בעקבות ההפגנות נגד הממשלה"

שיר חדש מבית היוצר של עובדיה חממה, למילותיו של הרב קוק. מתוך אלבום חדש שבדרך: אלבום מלחמה אשר נכתב, הוקלט, או יוצא לאור בהקשר הרחב של פרעות שמחת תורה 2023 וכל מה שקדם להן בשנה זו. אלבום המקפל בתוכו את התמונה הגדולה של השנה השחורה, שהתפוצצה לכולנו בפנים, בפרעות השבעה באוקטובר 2023.

חממה מספר בשיחה עם וואלה! יהדות: "זהו שיר שהולחן והוקלט לפני שנה בדיוק, בעולמנו הקודם, עם תחילת הקרע הגדול בעם בעקבות ההפגנות נגד הממשלה. נחשפתי למאמר הזה של הרב קוק שנכתב לפני 90 שנה. הוא היה אקטואלי אז, הוא אקטואלי היום וכנראה יהיה אקטואלי תמיד".

"מסרים שונים של אחדות הפכו להיות סלוגנים בולטים לכל אורך המלחמה וכצורך קיומי של ממש לימים שאחרי. מאמר הרב קוק ובעקבותיו השיר שערכתי מתוכו, נוגע בשתי נקודות מרכזיות: כח האחדות כפי שבא לידי ביטוי במגילת אסתר. ולצידו העובדה שעם ישראל הוא מצד אחד עם אחד (כך מזהים אותנו המן ויתר אויבנו בכל הזמנים) ומצד שני, הוא עם מפוזר ומפורד...

הרב קוק בדרכו הייחודית מנסה ליישב את הסתירה הזו", מוסיף.

לדבריו, "בערב פורים תשפ"ד, מתעצם הצורך באחדות, בלהתכנס ובלהישאר ביחד, זה לא רק צורך קיומי, אלא גם צוואה חיה של חיילנו הגיבורים ושל משפחות החיילים הקדושים שנהרגו. השנה השחורה אופיינה בקרע הגדול בעם. להישאר ביחד, זו הצוואה, לא רק של אסתר המלכה, אלא גם של ההולכים בראש המחנה ובראשם הגיבורים שלא ישובו עוד".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully