וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר שחיכה לרגע יותר אופטימי: אבינו חי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

17.3.2024 / 17:59

יוני Z מביט למצב העגום בעיניים עם ביצוע חדש מלא באמונה, תקווה ובעיקר קצב אופטימי ותוסס. האזינו לביצוע

"אבינו חי", הוא שיר חדש של יוני Z (זיגלבוים) שמביט למצב העגום בעיניים נכוחות, אך מעדיף לשדר אמונה, תקווה ובעיקר קצב אופטימי ותוסס. את המילים כתבו יחד אלחנן אלחדד ויוני, הלחן של Z.

החודשים האחרונים היו זמן טוב להתבטא מוזיקלית ותרבותית, על מה שקרה לעם ישראל בשמחת תורה תשפ"ד. לא מעט שירים נכתבו ויצאו עד כה, מטבע הדברים רובם שקטים, עצובים וכואבים ומתארים את הכאב הנורא שעברנו כעם. יוני המתין לרגע "יותר אופטימי" ושמח - פורים, חג של ניסים ושמחה כדי לשחרר את השיר שלו. "אני חושב שזה הרגע המתאים להוציא את אבינו חי, כי הגענו לשלב שכבר ראינו המון ניסים ונוכחנו שהקב"ה איתנו, וכעת נותר להתפלל לשובם של החטופים ולהצלחת גיבורי ישראל במלחמה", הוא אומר לוואלה! יהדות.

את המוזיקה כתב יוני בתחילת המלחמה, "רציתי לכתוב שיר טיפה יותר אופטימי, אבל המילים לא הגיעו אליי. הייתי שבור, לא מצאתי את עצמי בכתיבה מרוב שבר, ולכן פניתי לאלחנן לאלחדד". חדד ויוני כתבו יחד את המילים, והשאיפה שלהם זה שכל מי ששומע את השיר יקלע לכוונת הכותבים "אני מקווה שישמחו עם 'אבינו חי' כמו שכיוונו בשיר. לדעת ש'אבינו חי', והוא מסדר את העניינים והוא מושיע אותנו. הציבור צריך חיזוק, וזה העניין: אנחנו תמיד מאמינים וממשיכים הלאה".

את העיבוד הפיקו יחד Z ושלומי זלצמן, "רצינו להגיע לסאונד שיש בפסטיבלים, שזה טיפה טראנס בשילוב מוזיקה חזקה ועוצמתית. זה הוייב שרצינו להביא: גם חדש, גם מתאים לפורים וגם קצת 'משוגע'...".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully