וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: 1,000 משלוחי מנות לחיילים יהודים באוקראינה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

21.3.2024 / 17:59

לאורך יותר מ-1,200 קילומטרים של החזית הקשה: "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" החלה בחלוקה של אלפי משלוחי מנות מהודרים לחיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה ומוצבים במחוזות דונייצק, לוגנסק וחרקוב

משלוחי המנות לחיילים היהודים באוקראינה. יח"צ,
משלוחי המנות לחיילים היהודים באוקראינה/יח"צ

אחרי פעילות ממושכת שנערכה מאחורי הקלעים משך כמה חודשים, "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) - ארגון הגג המאגד את 180 הקהילות בכל רחבי המדינה, הודיע היום כי החלה בחלוקה של למעלה מ-1,000 משלוחי מנות מהודרים לחיילים יהודים המשרתים בצבא אוקראינה ומוצבים במחוזות דונייצק, לוגנסק וחרקוב - לאורך יותר מ-1,200 קילומטרים של החזית הקשה.

מדובר בפרויקט מורכב, הן בשל איסור הגישה לאזרחים לחזית והן בשל הפרוצדורה המורכבת הקשורה בהרכבת רשימת החיילים לפי הפלוגות והגדודים השונים, אבל בסופו של דבר הגיע האישור המיוחל מקייב, ומשלוחי המנות יצאו כאמור לשטח, לקראת חלוקתם לחיילים בימים אלו.

מי שאחראי על החלוקה הוא הרב יעקב סיניאקוב המומנה מטעם הפדרציה על הפעילות השוטפת במשך כל השנה עם חיילים יהודים שגויסו לצבא, כאשר לצורך חלוקת משלוחי המנות בנקודות השונות הוא נעזר בשמונה מתנדבים שמתחלקים לזוגות ומסתובבים בגזרות.

משלוחי המנות לחיילים היהודים באוקראינה. יח"צ,
משלוחי המנות לחיילים היהודים באוקראינה/יח"צ

נוסף לחלוקת הערכות המהודרות הכוללות מגילת אסתר מהודרת עם תרגום אוקראיני, אוזני המן, שוקולדים, חטיפים ומיני מאפה ואפילו וודקה בייצור מקומי של 'ליין' מיוחד לחג הפורים, אמורות להיערך 'קריאות המגילה' לחיילים בכמה נקודות בחזית במהלך החג עצמו.

במקביל, בנוסף לחלוקת הערכות לחיילים, בשבוע שעבר סיימה הפדרציה את חלוקתם של 40,000 משלוחי מנות ל-180 הקהילות היהודיות בכל רחבי המדינה. בערים המרכזיות נערכה חלוקת המשלוחים בשיתוף פעולה עם שלוחי חב"ד המקומיים המכהנים כרבני הערים, וביישובים קטנים יותר הובאו המשלוחים לבתי הכנסת או למרכזים הקהילתיים וחולקו על ידי מתנדבים ליהודים המתגוררים בהם. כמו כן שלוחי חב"ד, בתמיכת הפדרציה יקיימו את הוראת הרבי מליובאוויטש לערוך 'פרסומי ניסא' בצורה הגדולה ביותר ויערכו קריאות מגילה בקרוב ל-60 ערים ויישובים באוקראינה. "קריאות מגילה רבות יערכו לא רק בערים בהם מתגוררים השלוחים אלא גם בערים סמוכות בהן יש קהילות יהודיות גדולות, כל זאת כדי להביא את מצוות החג ואת שמחת החג לכמה שיותר יהודים".

יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר אומר בשיחה עם וואלה! יהדות: "בחודשים האחרונים התגברו ההפצצות על ערי אוקראינה, אך למרות זאת אנחנו כאן למען כל יהודי ויהודיה ברחבי אוקראינה - במאמץ להביא אליהם את דבר החג ואת שמחת החג. יחד עם בני ישראל בכל מקום שהם אנו תפילה כי עוד לפני החג נזכה לחגוג את נס הפורים של דורנו - בגאולה האמיתית והשלימה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully