וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשישים התרגשו בפורים: "דור מדהים"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

26.3.2024 / 17:59

סטודנטים ותלמידים צעירים מירושלים ריגשו את קשישי העיר, כשהגיעו לבקרם עם משלוח מנות אישי לכבוד חג הפורים: "חלוקת משלוחי המנות גם משמחת את הקשישים וגם מאפשרת להם לשמח אחרים"

סטודנטים ותלמידים צעירים מירושלים מחלקים משלוחי מנות לקשישים במהלך חג הפורים. יח"צ,
סטודנטים ותלמידים צעירים מירושלים מחלקים משלוחי מנות לקשישים במהלך חג הפורים/יח"צ

לקשישים הייתה אורה: קשישים המתגוררים ירושלים התרגשו במיוחד מהאורחים שהגיעו אליהם בשושן פורים: סטודנטים ותלמידים צעירים הלומדים ברחבי העיר, שהחליטו להביא אליהם משלוח מנות אישי - ולהכניס אותם לאווירת חג הפורים.

הסטודנטים הצעירים התגבשו במסגרת היוזמה החברתית של 'גט חסד', במסגרתה למעלה מאלף סטודנטים וצעירים מבקרים באופן שוטף קשישים בודדים וניצולי שואה. "בין הקשישים ישנם גם בוגרי מלחמות ישראל שהאירועים מציפים אצלם חוויות קשות, מה שמביא אותם לבדידות קשה", מספר הרב מענדי בלוי מאש"ל חב"ד, העומד מאחורי היוזמה המרגשת.

סטודנטים ותלמידים צעירים מירושלים מחלקים משלוחי מנות לקשישים במהלך חג הפורים. יח"צ,
סטודנטים ותלמידים צעירים מירושלים מחלקים משלוחי מנות לקשישים במהלך חג הפורים/יח"צ

בכל משלוח מנות, שולבו חטיפים מגוונים, המותאמים לקשישים, וכאלה שישמחו אותם בחג הפורים. את אלפי המשלוחים ארזו הסטודנטים בעצמם, לאורך הימים האחרונים. הקשישים גם קיבלו מידע על קריאות מגילה ציבוריות שייערכו במהלך החג.

"ביקורי הבית האלה פשוט חיוניים", מספר בלוי, "הביקורים לקראת הפורים וגם היום בשושן פורים, ממשיכים את סדרת הביקורים של אותם סטודנטים בבתי הקשישים מידי יום שישי וגם בימות השבוע. מדובר בצורך ממשי שמאפשר לקשישים האלה חיי חברה.

"לחלק מאותם קשישים אין אף אדם שיביא להם משלוח מנות והיוזמה הזו מאפשרת להם להיכנס לחג עם חיוך גדול ואושר אמיתי שיש מי שחושב עליהם".

דוד אור שחר, המרכז את הפרויקט, אומר כי "חלוקת משלוחי המנות גם משמחת את הקשישים וגם מאפשרת להם לשמח אחרים. הדבר הכי מדהים הוא שכמות הסטודנטים שהתנדבו לפרויקט חלוקת משלוחי המנות גדל בעשרות אחוזים מכל היוזמות שעשינו עד היום וזה רק מוכיח איזה דור מדהים גדל לנו כאן. בנוסף, הלכידות בין הדורות, היא משהו חינוכי ראשון במעלה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully