וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נשמרה קדושת אבני הר הבית והכותל המערבי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

27.3.2024 / 17:59

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, פסק: גרם מדרגות שנבנה בחלקו הדרומי של הכותל המערבי מהווה פגיעה בקדושת אבני הכותל ויש לפעול כדי למנוע את הדבר

גרם המדרגות בכותל המערבי. יח"צ,
גרם המדרגות בכותל המערבי/יח"צ

במענה לשאלה ששלח חבר מועצת העיר ירושלים הרב יוחנן ויצמן אל הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, פסק הרב הראשי כי גרם מדרגות שנבנה בחלקו הדרומי של הכותל המערבי, שמונח על אבני הכותל הקדושות, מהווה פגיעה בקדושת אבני הכותל המערבי ויש לפעול למנוע את הדבר.

אל תשובתו של הרב הראשי צורף מאמר הלכתי ארוך ומנומק בו מפרט הרב את קדושת אבני הכותל המערבי וחובת השמירה על קדושתם גם כשהם נפגמו או מונחים על הארץ.

לאור פסיקת הרב הראשי הגר"ד לאו, העביר רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ את פסק ההלכה של הרב הראשי אל מזכיר הממשלה, ואל מר הרצל בן ארי מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, אשר פעל ליישם את החלטת הרב הראשי.

לאחר שפורקו המדרגות, הסתיימה בימים אלו מלאכת בניית מדרגות חדשות שנבנו בהתאם להנחייתו ההלכתית של הרב הראשי הגר"ד לאו, כשהם מונחות בקונסטרוקציה מורכבת כשהמדרגות אינם נשענות על אבני הכותל הקדושות.

הרב הראשי ברך על שמירת קדושת אבני הכותל, והודה לעוסקים במלאכה. מצורף תיעוד המדרגות הישנות המונחות על אבי הכותל, והמדרגות החדשות שנבנו לבקשת הרב הראשי.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully