וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממרוקו לפולין: מסע התפילות של הרב פינטו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

31.3.2024 / 17:59

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יצא בסוף השבוע שעבר למרוקו, כחלק ממסע תפילות חובק עולם. משם המשיך לפולין, לשם הגיעו אלפי תלמידיו מכל העולם, לרגל ההילולה של רבי אלימלך מליזענסק זצ"ל בעל ה'נועם אלימלך'

מסע תפילות חובק עולם: לאחר שחגג את חג הפורים יחד עם אלפי תלמידיו במנהטן, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יצא בסוף השבוע שעבר למרוקו, שם הגיע לעיר אסואירה אשר על שפת הים, בה קבור הצדיק רבי חיים פינטו (הגדול) זצ"ל, שנפטר בשנת 1845.

הרב פינטו התפלל תפילה מיוחדת לשלום כלל היהודים בעולם ובפרט לאזרחי ישראל המצויים בעיצומה של מלחמה קשה בגבול הדרומי והצפוני.

הוא האריך על הקושי הגדול שחוו היהודים במצריים, ועל הגאולה הגדולה שהתרחשה במפתיע על ידי קריעת ים סוף לשניים ובהמשך הכניסה לארץ ישראל וניצחון היהודים על כל אוייביהם.

מסע התפילות של הרב פינטו. יח"צ,
מסע התפילות של הרב פינטו/יח"צ

ממרוקו נחת הרב פינטו בפולין לשם הגיעו אלפי תלמידיו מכל העולם, לרגל ההילולה של רבי אלימלך מליזענסק זצ"ל בעל ה'נועם אלימלך'.

להילולה בפולין, יצא מטוס מישראל, יחד עם בנו בכורו ממשיך דרכו של הרב פינטו, רבי יואל משה פינטו.

מסע התפילות של הרב פינטו. יח"צ,
מסע התפילות של הרב פינטו/יח"צ
מסע התפילות של הרב פינטו. יח"צ,
מסע התפילות של הרב פינטו/יח"צ

מלבד קברו של ה'נועם אלימלך'- אלפי התלמידים יחד עם האדמו"ר ובנו רבי יואל צפויים להתפלל בקברי צדיקים רבים בפולין. בלובלין, שם קבורים; רבי צדוק הכהן מלובלין זי"ע - בעל ה'צדקת הצדיק' ורבי יעקב יצחק הורביץ זי"ע - החוזה מלובלין.

ברימינוב, שם קבור רבי מנחם מנדל מרימינוב זי"ע. בקרקוב שם קבורים; רבי יואל סירקין זי"ע - הב"ח, רבי משה איסרליש זי"ע - הרמ"א, רבי קלונימוס קלמן הלוי אפשטיין זי"ע - "המאור ושמש".

בפולין יתאספו אלפי תלמידיו של הרב פינטו לאירוע ההילולה, שם ישא הרב פינטו דברים שיועברו בשידור חי לעשרות מוקדים בעולם.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully