וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לפני נפילתו הוא זמזם שיר, פריד הלחין והנה התוצאה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

16.4.2024 / 17:59

שיר חדש לגדול הזמר החסידי, המוקדש לזכרו של יוסי הרשקוביץ הי"ד: "יוסי היה מעין שילוב יוצא דופן של עדינות נפש, צניעות, חסד, חוכמה ותבונה". האזינו

גדול הזמר החסידי אברהם פריד בשיר חדש לזכרו של יוסי הרשקוביץ הי"ד - "גם כי אלך": ביום כ"ו במרחשוון ה'תשפ"ד, במהלך הקרב בצפון רצועת עזה, נפל רס"ם (במיל') יוסי הרשקוביץ הי"ד. יוסי היה מנהל תיכון בירושלים, דמות חינוכית מוערכת ואהובה מאוד.

כעת, פריד הוציא שיר לזכרו, וכך הוא מספר לוואלה! יהדות: "כמה ימים לאחר נפילתו של יוסי, הגעתי ליישוב גבעות שבגוש עציון, כדי לנחם את המשפחה היקרה. אז התוודעתי לדמותו המיוחדת, מעין שילוב יוצא דופן של עדינות נפש, צניעות, חסד, חוכמה ותבונה".

פריד מוסיף כי "את שירת חייו של יוסי, ליווה הכינור עליו היטיב לנגן ובאמצעותו שימח וחיזק לבבות שבורים. בלילה קודם לנפילתו, בעמדו על משמרתו, זמזם יוסי את הלחן אותו הלחין בתחילת המערכה, למזמור כ"ג בתהילים: "גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי...". אל"מ גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, שלחם לצדו של יוסי, זכר את הלחן המרגש והביאו למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

לחן: יוסי הרשקוביץ הי"ד | עיבוד והפקה מוסיקלית: יובל סטופל.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully