וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנית שממלאה אולמות: רק באחדות ננצח. אין באמת הבדלים בינינו

טלי חן, בשיתוף שובה ישראל

16.4.2024 / 17:59

בכל ערב היא מופיעה בעיר אחרת עם סיפורה האישי והניסי, ובכל אירוע היא מעבירה מסר של אחדות • נשים חילוניות יושבות לצד נשים חרדיות וביחד צוחקות, בוכות ומתחזקות • זרקור על דמותה של הרבנית מוריה פנקר

הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
מאות נשים הגיעו לשמוע את הרבנית מוריה פנקר/שני כהן

למעלה מ-400 נשים, נערות, אמהות ובוגרות מלאו את אולם "שירת דוד" באשדוד. היה זה ימים ספורים לפני חג הפורים, כשברקע מלחמת חרבות ברזל, וחיילים שנלחמים בעזה.

הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
בין מאות המשתתפות היה ניתן לזהות פסיפס אנושי יוצא דופן/שני כהן

בין מאות המשתתפות היה ניתן לזהות פסיפס אנושי יוצא דופן. חילוניות, דתיות וחרדיות. סוג של אחדות ששייכת לעולם שמנותק מההווי התקשורתי והפומבי של מדינת ישראל.

כולן באו לשמוע את הרבנית מוריה פנקר, שהפכה בשנים האחרונות לכוכבת שממלאה כמעט בכל ערב אולמות ענק בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום.

בעיצומו של האירוע פנתה הרבנית פנקר לקהל הנשים ושאלה בקול רם: "אתן רוצות שהחטופים והחטופות יחזרו הביתה בשלום?", "כן!!" - נשמעה תשובה אחידה בחלל האוויר, "אם אתן רוצות שמירה וישועה ושהחטופים יחזרו הביתה - יש רק פתרון אחד: אחדות. בואו נשאר ביחד גם מחוץ לאולם, גם בתום האירוע".

הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
״היא מצחיקה, מרגשת, ובעיקר מחזקת״/שני כהן

אחרי שהאירוע הסתיים, השתרך תור ארוך לכיוונה של הרבנית פנקר, כולן מבקשות ברכה, עצה או סתם חיזוק שירים את הנפש בתקופה המורכבת הזו.

"אל תקראו לי הרבנית, תקראו לי מוריה" ביקשה מחבורת בנות בגילאי ה-20, שפילסה את הדרך לכיוונה, "אנחנו מעוטף עזה, רבים מהמשפחה שלנו נפצעו וחלקם אף נרצחו בשביעי באוקטובר. באנו לכאן להתחבר ולהתחזק", סיפרו. "אתן הבנות שלי", השיבה הרבנית פנקר וחיבקה את הבנות ביום אימהי.

"היא מצחיקה, מרגשת, ובעיקר מחזקת", סיפרה לנו מור לוי, תושבת אשדוד. "יש לה סיפור אישי מרגש שממחיש בצורה ברורה; שמי שאופטימי בחיים - מצליח. מי שמאמין - לא מפחד ושיש בורא לעולם שאוהב אותנו ודואג לנו בכל רגע ורגע", הוסיפה.

הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
סיפורה מגולל בתוכו ניסים שאירעו לה באופן אישי/שני כהן

אם נחזור עשור לאחור, הרבנית מוריה, לא הייתה מדמיינת בשום צורה כי כמה שנים לאחר מכן היא תהפוך ל"רבנית" שעומדת בראש מדרשיית "פנינת אור" שהפכה לחממה עבור מאות בנות שמבקשות בית ובעיקר אמא.

"הרבנית מוריה, היא כמו אמא בשבילנו. היא ה'אמא' של הרבה מאוד בנות שמוצאות אצלה לב חם ואוהב, מחזק ומחבר", אומרת גל גולן, אושיית רשת פופולארית שבשנים האחרונות הפכה את 'פנינת אור' לבית השני שלה, "היא מדברת איתנו בגובה העיניים וזה סוד הקסם שלה", מסבירה.

דרכה הרוחנית של הרבנית פנקר נסללה על ידי הרב יצחק דוד גרוסמן, ראש מוסדות "מגדל אור" וה"אבא" של אלפי נערים בישראל. בתחילת דרכה הרוחנית, אחרי שסיימה צבא, היא חיפשה משמעות.

"לא היה חסר לי דבר. כסף. משפחה. חברים. אבל דווקא בגלל שהיה לי הכל - הרגשתי שאין לי כלום", סיפרה באחת מהופעותיה", התחלתי ללמוד במדרשיית נפש יהודי, בעיקר בגלל שרציתי את המלגה, גם קודם לכן בצבא - השתלבתי בשיעורים תורניים רק כי הם זיכו אותי בפטור מפעילויות שונות. ואז ביום אחד הבנתי שאני באמת רוצה להכיר את הנשמה שלי ואת הפנימיות שלי", סיפרה.

"כשהגעתי בפעם הראשונה לרב גרוסמן", היא נזכרת תוך כדי שהיא מספרת את סיפורה האישי בפני מאות נשים, "ראיתי דמות אבאית מופלאה ומאז הוא מלווה אותי בכל צעד. כמו אבא".

הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
הרבנית מוריה פנקר/שני כהן
הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
הרבנית מוריה פנקר/שני כהן

סיפורה מגולל בתוכו ניסים שאירעו לה באופן אישי. נולדו לה תאומים באופן על טבעי, גם לאחר שנאלצו לכרות לה את שתי החצוצרות. הרופאים היו נחרצים: "לא יהיו לך ילדים", קבעו. אבל היא הלכה ל"אביה", לרב גרוסמן שהיה נחרץ לא פחות: "יהיו לך הרבה ילדים. כי מי שדואג לילדים של הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא דואג לילדים שלו. את מוסרת את חייך לחזק ולעזור לבנות ישראל, ה' יעשה איתך ניסים וידאג לך", אמר.

לפני מספר חודשים היא ילדה את בתה השלישית בצורה טבעית לחלוטין, באופן מעורר השראה וביטחון בה', "אין הגיון רפואי בלידה הזו. ללדת ללא חצוצרות. מה שהחזיק אותי זה האמונה, להאמין בה' שהוא עושה לנו רק טוב", מספרת הרבנית פנקר.

בשנים האחרונות היא מקדישה את סדר יומה למען בנות המדרשייה שלה - מדרשת 'פנינת אור'. הסניף הראשון ממוקם בבאר שבע, אך בכוונתה לפרוץ למקומות נוספים ברחבי ישראל.

"השליחות שלי היא בנות ישראל. לחבק אותן ולדאוג להן", היא מספרת בגילוי לב, "הקדוש ברוך הוא נתן לי כוחות ואעשה הכל כדי לממש אותם להפיץ טוב ואהבה".

הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
הרבנית מוריה פנקר/שני כהן
הרבנית מוריה פנקר. שני כהן,
בשבוע האחרון היא קיימה הרצאות ב-5 ערים שונות/שני כהן

מלבד עיסוקה במדרשייה היא מרצה מבוקשת לזוגיות, וגם בזה היא רואה שליחות, "אין סיפוק גדול יותר מלראות זוג שכמעט פירק את החבילה, והנה הוא הצליח לעלות על דרך המלך. בסוף הכל הוא עניין של תקשורת נכונה ושל פרשנות", אומרת הרבנית פנקר.

בשבוע האחרון היא קיימה הרצאות ב-5 ערים שונות ופגשה אלפי נשים. לכל הרצאה אופי שונה וסגנון ייחודי, פעם זו הפרשת חלה ופעם סדנה על זוגיות, אולם מסר אחד חזר על עצמו שוב ושוב ושוב; "הכוח שלנו הוא האחדות. כי אין באמת הבדל בין חילונים, דתיים וחרדים, כולנו בני משפחה אחת, לכולנו יש אבא אחד, והכוח שלנו הוא רק אם נהיה ביחד, למרות חילוקי הדעות", הצהירה הרבנית פנקר, "וכשנהיה מאוחדים - ננצח את כל האויבים שלנו", הוסיפה לסיום.

טלי חן, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully