וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד נחזור הביתה": שולחן סדר נשים למען החטופים

18.4.2024 / 14:09

פורום "120 נשים מחברות" הפיק הגדה ייחודית ויערוך סדר נשים בכיכר החטופים במסגרת עצרת מתאחדים עכשיו

ד"ר עליזה לביא. יהושע יוסף,
ד"ר עליזה לביא/יהושע יוסף

במסגרת עצרת האחדות והחירות, שתיערך בכיכר החטופים הערב (חמישי) יערוך פורום "120 נשים מחברות", כחלק מקואליציית ההסכמות, סדר נשים ייחודי החל מהשעה 18:00, בהשתתפות
עשרות נשים מובילות שישבו בשולחן סדר ארוך ויקראו את ההגדה שהפיק הפורום. הנשים יקראו מ-"עוד נחזור הביתה" - הגדה ייחודית לפסח תשפ"ד שנוצרה על ידי ד"ר עליזה לביא, ממייסדות פורום "120 נשים מחברות".

ההגדה כוללת אוסף של תפילות והיגדים מהמקורות המציגים טקסטים של נשים שיחד יוצרים תפילה ותקווה. קריאת ההגדה תערך עם תחילת העצרת לאות הבעת הזדהות עם משפחות החטופים שלא יזכו לערוך את הסדר עם יקיריהם השנה. הציבור מוזמן להשתתף.

פורום 120 נשים מחברות כולל מעל 600 נשים משפיעות ומובילות, ממגוון קשת הדעות, המגזרים והמפה הפוליטית. הפורום נוסד במטרה להחזיר לשיח הציבורי את ההערכה לריבוי דעות וקולות, את האמון הנובע משיח ולפעול למען העתיד שאחרי המחלוקת.

ד"ר עליזה לביא: "בליל הסדר נשב יחד סביב שולחן החג, כל אחד עם משפחתו מוקף באוהביו. בשעה קשה זו עם ישראל ישב חצוי וישאל את הקושיות. אין אחד שלא יזכור במהלך הסדר את החטופות והחטופים ולא יחשוב עליהם תוך כדי שהוא קורא את ההגדה. אני קוראת לכל נשות ישראל, לצד ההגדה המסורתית, לקרוא את ההגדה הייחודית שיצרתי הכוללת תפילות והיגדים המביעים את תקוותן של נשים שהיו פה לפנינו, המספרות את הסיפור שלנו. חשוב שהטקסטים הללו יהדהדו בכל בית כתפילה להחזרתם של השבויות והשבויים - עכשיו! כל המרבים לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח וככל שנרבה להתפלל למענם נייצר אופטימיות ותקווה. נתפלל למענם. הם עוד יחזרו הביתה. זהו הנושא המרכזי שצריך לעמוד על סדר היום, כל יום!".

להורדת ההגדה לחצו כאן>>

  • עוד באותו נושא:
  • ליל הסדר
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully