וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווקאל טהור: בן דרור עושה זאת שוב

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

8.5.2024 / 17:59

אלבום שלישי לזמר, ששוב בוחר לתת כבוד לקלאסיקות החסידיות שעליהן גדל: "האלבום מיוחד בעיניי ומתעלה על האלבומים האחרים שלי"

הזמר מאיר בן דרור עושה זאת שוב. בשנת תשפ"א שחרר בן דרור את אלבום הווקאל הראשון שלו "תמיד עמך". בתשפ"ב הוא כבר משיק אלבום ווקאלי שני משובח ומדובר - "לבבות".

השנה, הוא עושה זאת שוב עם אלבומו השלישי "קרן אורה". בן דרור, מביא עימו ביצועים קוליים, הרמוניים וגם ווקאליים. גרסאות הכיסוי שלו משדרות עיבודים מרגשים, לצד קצב ועליזות שמרוננת את היצירה על טהרת הווקאליות.

היצירות שהוא בוחר לספק להן פרשנות מוזיקלית נותנות כבוד לקלאסיקות החסידיות עליהן גדל. למשל, מחרוזת דדי. "דדי עליו השלום, הוא זמר שגם בחייו היה כדאי להפיק מחרוזת משיריו, כעת, זאת הנצחה ליוצר שגדלתי עליו ואיש חסד גדול, אייקון של מוזיקה חסידית, אחד הגדולים מבחינתי. התחברתי ואהבתי מאוד את האנרגיות, הקצב והחיות שהוא הביא לשירים, אני מאד גאה ושמח מהמחרוזת שנוצרה לזכרו של דדי", הוא מספר.

גם באלבום הנוכחי קיים שיתוף פעולה עם סהר חלוצי. לפני שנה הם הוציאו יחד את לחי עולמים הפופולארי של שפירא פרידמן ודאב, והשנה הם לקחו את גלגלים של יעקב שוואקי.

לדבריו, "התחברנו למילים ולמשמעות, הקלטנו את זה ביום שאיראן תקפה את ישראל ומאד הזדהינו עם המילים".

כמו כן מבצע מאיר גרסה ווקאלית לשירו "קרן אורה" הנושא את שם האלבום ובה מתארח הזמר מנדי ג'רופי. מחרוזות נוספות באלבום: ברכת הבית, בן דרור ליקט קלאסיקות מתוך מילות 'ברכת הבית' והפך אותן למחרוזת אחת משירים שבוצעו במקור ע"י מנדי ג'רופי, פרחי מיאמי ויעקב שוואקי ועוד.

כמו בעבר, מי שמעבד ומפיק מוזיקלית את האלבום הוא המפיק יונתן שטרן, שמנצח על היצירה מתחילה ועד סוף, הוא היה הראשון לזהות את יכולותיו של מאיר בן דרור ומלווה אותו בכל האלבומים הווקאליים.

אלבום "קרן אורה" החדש נוסטלגי ברובו, והוא "פס הקול של ילדותי, הוא מיוחד בעיני ומתעלה על האלבומים האחרים שלי" אומר מאיר, "מעבר לדיוק בתמהיל השירים, גם יכולות ווקאלית חדשות באו לידי ביטוי באלבום".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully