וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "השכל של היהודי שונה מהשכל של הגוי"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

7.5.2024 / 17:59

האדמו"ר רבי יאישהו פינטו התייחס בשיעורו האחרון להבדלים בין יהודים לגויים: "לכל מדינה ואומה יש את תפיסת העולם שלה בתרבות, בקידמה ובמוסריות. אצל עם ישראל יש לנו תפיסה אחרת". צפו בדבריו המלאים

"העם היהודי שונה מכל הגויים", אמר האדמו"ר רבי יאישהו פינטו בשיעורו האחרון במיאמי, לדבריו, "שכל של יהודי ושכל של גוי - הם שונה לגמרי. מוסר של יהודי ושל גוי הם שונים לגמרי. יכול להיות מציאות שישנם גויים שהם מוסריים מאוד, אבל זה מגיע ממקום אחר ולא מאותו המקום שמגיע המוסר היהודי", הסביר הרב פינטו.

לדבריו, "לכל מדינה ואומה יש את תפיסת העולם שלה בתרבות, בקידמה ובמוסריות. אצל עם ישראל יש לנו תפיסה אחרת, שהכל הוא בעצם תולדה של "אלוקי נשמה טהורה שנתת לי", אנחנו עם סגולה, בנים בכורים להקדוש ברוך הוא".

"כל השכל והחכמה שיש לנו - נובעים מהקשר שלנו עם אלוקים. מהנשמה שלנו. מי שחושב שהוא שם צדקה או לומד גמרא ושיעור תורה וזה מה שמייחד אותו מכל העולם - הוא טועה טעות חמורה. והטעות הזו משפיעה עלינו להיות כמו כל אומות העולם, כי אנחנו בעצם מבקשים לחקות את הגויים, את האמריקאים, את האירופאים".

"אסור לנו לגנוב ולרצוח, לא בגלל שזה לא תרבותי, אלא בגלל שזה הציווי האלוקי וזה כתוב בתורה. כל החיובים שלנו הם בגלל שאנחנו בנים של הקב"ה. אנחנו העם הנבחר מכל העמים. ואנחנו מחוברים למקום הגבוה ביותר".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully