וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו על ביטול הילולת הרשב"י: להקשיב להנחיות; ללמוד זוהר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

12.5.2024 / 17:59

הילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי זי"ע בהר מירון תיערך השנה במתכונת מצומצמת בשל המצב הביטחוני. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר כי דווקא השנה יש ללמוד את תורתו של רבי שמעון בר יוחאי

הרב פינטו בהילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי זי״ע בהר מירון,. יח"צ,
הרב פינטו בהילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי זי״ע בהר מירון,/יח"צ

הילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי זי"ע בהר מירון, שמתקיימת שנים רבות בהשתתפות מאות אלפי איש, תתקיים השנה במתכונת מצומצמת ביותר של משתתפים, כך הוחלט בהערכת מצב נוכח המתיחות הביטחונית באזור.

לפי התוכנית, שהתפרסמה לראשונה בוואלה, יתקיימו במתחם קבר הרשב"י שלושה אירועים מצומצמים ביותר - של שלושה זרמים שונים - של הדלקת האש המסורתית.

בעקבות ההוראה הביטחונית, רבנים רבים קראו לשמור על החוק ולקיים תחלופות להילולה ההמונית. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו אמר כי דווקא השנה שלא תתקיים הילולה המונית במירון, הרי שיש ללמוד את תורתו של רבי שמעון בר יוחאי, ולקרוא בספר הזוהר, ומנגד לפעול על פי ההנחיות.

לדבריו של הרב פינטו, "אנחנו שומעים שהשנה לא תהיה הילולה במירון וזה מצער אותנו מאוד", אמר והוסיף כי יש לנהוג על פי ההנחיות, "אבל דינא דמלכותא דינא".

הרב פינטו הוסיף כי "צריך לדעת שמתי שלומדים את התורות של רבי שמעון, את הזוהר הקדוש, זו מעלה גדולה ועצומה, ומאירים את האור של רבי שמעון. זה הזמן של כולנו לחזק את התורה של רבי שמעון".

"אנחנו בתקופה מורכבת מאוד", הוסיף, "ומי שילמד את ספר הזוהר - תבוא עליו ישועה והצלה גדולה", אמר הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully