וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "התורה שמרה על העם היהודי, לא הצבא והטנקים"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

15.5.2024 / 17:59

במפגש מרתק עם אנשי אקדמיה במיאמי, סקר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את תפיסת העולם היהודית על הנפש והרחיב על הפסיכולוגיה היהודית תוך התייחסות למודלים המפורסמים של אבי הפסיכואנליזה זיגמונד פרויד. צפו בדבריו

במפגש מרתק שהתקיים במיאמי עם אנשי אקדמיה, סקר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את תפיסת העולם היהודית על הנפש והרחיב על הפסיכולוגיה היהודית. הוא התייחס למודלים המפורסמים של אבי הפסיכואנליזה זיגמונד פרויד וטען כי היהדות מציגה לנו מבט אחר לחלוטין על עולם הנפש.

לדבריו של הרב פינטו, יהודי חייב להישאר תמיד בתוך המסגרת של התורה, ומה שהחזיק את העם היהודי מול כל הרדיפות והגלויות - היא התורה והמצוות.

"אנחנו מאמינים שכל אדם צריך להיות קשור למסורת שלו, לערכים שלו", אמר, "ליהודים שבנו אנחנו אומרים שצריך להיות קשור לתורה. לחיות בעולם של התורה".

הרב פינטו. יח"צ,
"יהודי הוא לא רק אדם שקוראים לו יהודי. מה שמבדיל אותנו כיהודים – זה לחיות על פי כל הערכים של המסורת היהודית". הרב פינטו/יח"צ

לדבריו של הרב פינטו, "ברגע שהיהודי יוצא מהעולם של התורה, הכל מתרסק. כי ליהודי אין מרחב תמרון מחוץ לעולם של התורה והיהדות. חובה עליו להיות בתוך המסגרת של התורה".

הרב פינטו הוסיף: "החיות של עם ישראל היא התורה. תפיסת העולם שלנו כיהודים היא שהתורה היא זו ששמרה עלינו בכל השנים. אנחנו עם שנבדל מכל העמים, לא בכוח הטנקים והצבא, אלא בכוח התורה הקדושה. צריך לשמור על הערכים והמסורת, זו היא הדרך הטובה".

"יהודי הוא לא רק אדם שקוראים לו יהודי. מה שמבדיל אותנו כיהודים - זה לחיות על פי כל הערכים של המסורת היהודית", אמר לסיום. צפו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully