וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל אנטישמיות: מנהיג הקהילה היהודית קורא להגברת האבטחה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 9:11

נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, התייחס לאירועים הקשים נגד יהודים ברחבי העולם: "היהודים נמצאים בסכנת החיים הכי ממשית שהיו בה מאז תקופת השואה"

הגר״פ גולדשמידט עם רבני צרפת ובריטניה בכינוס האחרון במינכן. אלי איטקין,
הגר״פ גולדשמידט עם רבני צרפת ובריטניה בכינוס האחרון במינכן/אלי איטקין

גל אנטישמיות הולך וגובר ברחבי יבשת אירופה. בסופ"ש האחרון בצרפת, גבר אלג'יראי הצית שריפה שפגעה קשות בבית כנסת בעיר רואן בצפון מערב צרפת, בשעת בוקר מוקדמת של יום שישי. כוחות משטרה הגיעו לזירה והאיש, שהיה חמוש בסכין ובמוט ברזל, התקרב לשוטרים - ואלו ירו בו למוות.

במקביל בסופ"ש האחרון המון פרו פלסטיני משולהב שזיהה תייר ישראלי שטייל עם בתו בעיר ברוז' שבבלגיה תקף אותו בברוטליות בתחנת הרכבת התחתית. גם לאחר שהשניים הצליחו להימלט לקומה מתחת, המשיך אחד התוקפים לרדוף אחרי האב, הפיל אותו לרצפה והמשיך לבעוט בראשו לעיני המצלמות. קריאות האב ובתו לעזרה מהעוברים והשבים לא נענו.

מוקדם יותר השבוע, גל יריות התבצע על שגרירות ישראל בשבדיה בשטוקהולם. הנושא נמצא עדיין בבדיקת המשטרה המקומית.

נשיא ועידת רבני אירופה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט הגיב לאירועים הקשים ואמר כי "אני מודה לממשלת צרפת על המענה המהיר לניסיון הפיגוע בבית הכנסת. הם מנעו אסון גדול. היהודים נמצאים בסכנת החיים הכי ממשית שהיו בה מאז תקופת השואה".

לדבריו: "אם יש מישהו שחושב שדיבורים והפגנות אנטישמיים, לא מסכנים את קיומה של הקהילה היהודית, הוא טועה בגדול. בתים של יהודים מסומנים והם מוכים במרחב הציבורי ללא מפריע. פשעי שנאה אנטישמיים מקבלים לגיטימציה בחסות ההפגנות נגד המלחמה בעזה. על האיחוד האירופי לכנס כינוס חירום שבסופו תוגבר האבטחה סביב המוסדות היהודיים באופן מיידי".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully