וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חב"ד אבלה: הרב קוטלרסקי נפטר לאחר מחלה קשה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

5.6.2024 / 17:59

הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד, נפטר ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-75. היה דמות מרכזית ואהובה בקהילה היהודית העולמית

הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד, עם שמעון פרס. יח"צ,
הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד, עם שמעון פרס/יח"צ

ברוך דיין האמת: הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד, מנהל כינוס השלוחים העולמי, נפטר בגיל 74.

הרב קוטלרסקי, היה דמות מרכזית ואהובה בקהילה היהודית העולמית וחלוץ בחיי היהדות ברחבי העולם ומראשי תנועת חב"ד. הוא נפטר ביום שלישי, 4 ביוני 2024, ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-75.

הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד. יח"צ,
הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד/יח"צ
הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד. יח"צ,
הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד/יח"צ

כסיו"ר מרכז לענייני חינוך, שהיא הזרוע החינוכית של תנועת חב"ד-ליובאוויטש, האחראית על מוסד 'שליחי חב"ד' ובתי חב"ד בכל העולם, הרב קוטלרסקי מילא תפקיד מרכזי בצמיחת רשת חב"ד ברחבי העולם.

בהוראת הרבי מליובאוויטש, הרב מנחם מנדל שניאורסון, הוא פיקח על הקמת אלפי מרכזי חב"ד. הוא הדריך שליחי חב"ד ברחבי העולם בהתמודדות עם האתגרים שבפתיחת מרכזים יהודיים באזורים מגוונים ולעיתים מרוחקים.

נולד בשנת 1949 בקראון הייטס, ברוקלין, לאביו הרב הרשל ואמו גולדה קוטלרסקי. אביו, ניצול שואה וגורם מרכזי בהקמת קהילות חב"ד במונטריאול וניו יורק.

הרב קוטלרסקי החל את לימודיו בקראון הייטס. הוא נישא לרבקה קייזן, בת לאחד השליחים הראשונים של הרבי. הזוג התיישב בקראון הייטס וגידלו תשעה ילדים. למרות נכונותם לנסוע לשליחות בעצמם, הרבי מינה אותו לעבוד במרכז לענייני חינוך במטה חב"ד הראשי בניו יורק, תוך הקדשת חייו להפצת היהדות וחינוך יהודי.

בשנת 1968 החל לנסוע רבות לקהילות יהודיות מרוחקות, זיהוי צרכים ותכנון מרכזי חב"ד חדשים. מאמציו חידשו את התשתית היהודית ברחבי העולם, כולל ברית המועצות לשעבר, המזרח הרחוק והאיים הקריביים. הוא גייס את תמיכתם של פילנתרופים בולטים כמו סמי רוהר, בנו ג'ורג' ופמלה רוהר, לב וליובה לבייב, מואיז סאפרה, מוריס וליליאן טבקניק, גנדי בוגוליובוב, דייוויד סלגר ורבים אחרים.

הרב קוטלרסקי עמד בראש "כינוס השלוחים העולמי", הכנס השנתי של שליחי חב"ד. בו מתקיים התמונה השנתית המפורסמת של השליחים.

בתפקידו במרכז חב"ד העולמי הרב קוטלרסקי הוביל יוזמות רבות ומוסדות שונים, כולל חב"ד בקמפוס הבינלאומי, הפועל ביותר מ-230 קמפוסים ברחבי העולם, והמכון ללימודי יהדות רוהר (JLI), ספק הלימודים היהודיים למבוגרים הגדול ביותר.

הוא גם ייסד את "מרכז 302", חטיבה בראשות בנו הרב מנדי קוטלרסקי המספקת תכניות ותשתיות מיוחדות למרכזי חב"ד, והשיק תכניות מפתח באלפי מקומות ברחבי העולם כגון רשת הנוער חב"ד (CTeen), חב"ד לצעירים מקצועיים, CKids, חב"ד בקהילה (Chabad on Call), (Chabad Young Professionals) ועוד.

הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד. יח"צ,
הרב משה יהודה קוטלרסקי, מראשי חסידות חב"ד/יח"צ

השפעתו של הרב קוטלרסקי לא הוגבלה לתפקידיו הפורמליים. הוא היה חבר אישי ומדריך לאלפים ברחבי העולם. היה ידוע בנכונותו לסייע לכל מי שזקוק לעזרה, בכל שעות היום והלילה, והעניק סיוע כספי ורפואי חירום לאנשים רבים.

גם כשהתמודד עם אתגרים בריאותיים חמורים בשנים האחרונות, הרב קוטלרסקי המשיך בעבודתו ללא לאות. בכינוס השלוחים של 2021, נשא נאום עוצמתי שבו התחייב ליזום מספר פרויקטים מהפכניים להשפעה על חיי היהודים ברחבי העולם. בשנים האחרונות הוא פיקח על הקמת מאות מרכזי חב"ד חדשים, ספריות יהודיות, מקוואות, מרכזי נוער יהודיים, בתי ספר יהודיים ועוד.

מחויבותו של הרב קוטלרסקי נמשכה עד הסוף. גם ממיטת בית החולים, הוא קידם תכניות חיוניות וסייע לנזקקים. חוסנו ומסירותו הבלתי מתפשרת של הרב קוטלרסקי לחזונו של הרבי נתנו השראה על כל מי שהכיר.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully