וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו נגד רבני המיסטיקה: "אתה וטרינר?"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

18.6.2024 / 17:59

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו יצא באופן נחרץ וברור נגד הרבנים והיועצים שעוסקים במיסטיקה וחורצים גורלות על פי קמיעות: "אתה רופא או רב? מאיפה אתה יודע לומר לאנשים אם לעשות ניתוח או לא?". צפו בדבריו

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח״צ

"מה אתה וטרינר?": באופן נחרץ וברור יצא אמש האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו נגד הרבנים והיועצים שעוסקים במיסטיקה וחורצים גורלות על פי קמיעות. לדבריו של הרב פינטו, אדם חולה צריך להתייעץ עם הרופא ולרב אסור לקבל החלטות רפואיות על פי קמיעות ותחושות לב.

"ישנם כאלו שאומרים לאנשים 'אל תתחתנו, כי זה לא המזל שלכם', מאיפה אתה יודע מה מתאים ומה לא מתאים?", תמה הרב פינטו, "מניין לך שהשמות מתאימים או לא מתאימים, מה אתה וטרינר? בגלל שיש לך הרגשה בלב? אתה בוחן כליות ולב?" הוסיף.

לדבריו: "יש בעם ישראל הרבה אנשים תמימים, שיש להם אמונת חכמים ותמימות, וגם התמימות שלהם היא שברירית, כמו ביצה שאתה לוחץ עליה קצת בצד - היא נשברת, אבל אם לוחצים עליה למעלה אפילו חזק - היא לא תישבר. כך גם האמונה היא דבר רגיש, ובמכה קטנה אתה יכול לשבור לאדם את האמונה".

"צריך להיזהר כשנותנים עצות לאנשים", אמר, "אתה רופא או רב? מאיפה אתה יודע לומר לאנשים אם לעשות ניתוח או לא? מאיפה אתה יודע אם זה טוב או לא? אנחנו תמיד שולחים את התלמידים ללכת לרופאים ולהתייעץ איתם".

"אתה יכול לתת ברכה, אבל מאיזה כוח אתה יכול לומר לאדם לא לעשות ניתוח? אתה לוקח על עצמך סכנה של חיים? מה אתה הבעל שם טוב הקדוש?".

לדבריו של הרב אין היום אנשים שמומחים לכתוב קמיעות, כך על פי עדותו של הבאבא סאלי זצ"ל שהיה שולח אנשים לצדיק שהתגורר בבית שאן וטען שהוא המומחה האחרון בדור לקמיעות.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully