וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מפתיע: כך תחזירו בתשובה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

24.6.2024 / 17:59

בשיעורו האחרון התייחס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לתופעת החזרה בתשובה וההתקרבות לדת: "דת זה וירוס מסוכן. אם אתה נדבק בוירוס הזה - אתה בבעיה"

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התייחס בשיעורו האחרון לתופעת החזרה בתשובה וההתקרבות לדת ואמר כי צריך להיזהר איך לעשות את זה בצורה הנכונה.

בדבריו האמיצים של הרב פינטו הוא ביקש לחדד שהתקרבות לדת היא לאו דווקא התקרבות לאלוקים. דת, לדבריו היא וירוס מדבק, וחזרה אמיתית בתשובה היא לעבוד את אלוקים ולהיות בן שלו.

"חזרה בתשובה זה לא משהו שאפשר לכפות אותו ולחייב אותו", אמר הרב פינטו. "יש הרבה אנשים שחוזרים לדת אבל לא חוזרים לאלוקים. דת זה וירוס מסוכן. אם אתה נדבק בוירוס הזה - אתה בבעיה".

לדבריו של הרב פינטו: "לחזור לה' - הכוונה לעבוד על את ה'. יש הרבה אנשים עם כובע, חליפה וזקן, ואפילו רבנים, אבל הם נדבקו בדת ולא מחוברים אליה מבפנים, עם הפנימיות, דת זה 'כל עצמותי תאמרנה'".

"בשונה מהנצרות, הדת היהודית לא מדבקת אלא היא חלק בלתי נפרד מאיתנו. אלוקים לא בנה דת, אלא אנחנו הבנים שלו", הוסיף.

"רוצה להחזיר אחרים בתשובה? תתפלל לה' שיחזרו בתשובה - זה הדבר הטוב ביותר. ותהווה דוגמא טובה לעולם, כדי שילמדו ממך וירצו לעשות כמוך", הסביר.

לסיום אמר הרב פינטו: "כי כשאדם רואה את האמת - הוא מרגיש אותה והוא רוצה להתקרב אליה ולהיות חלק ממנה. אבל כשאדם מחקה דבר - חיקוי הוא תמיד זול. תיק שהוא חיקוי הוא זול, מותג שהוא אמיתי - הוא זול".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully